۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
حدنگاری اراضی کشاورزی؛ نیازمند همکاری تمام دستگاه ها
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

حدنگاری اراضی کشاورزی؛ نیازمند همکاری تمام دستگاه ها

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای کاداستر (حدنگاری) اراضی کشاورزی در صورت تعامل و همکاری دستگاه های متولی، می‌تواند به سرعت به پایان برسد.

به گزارش بازار، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست بررسی موانع و چالش‌های کاداستر اراضی کشاورزی که با حضور شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون امور املاک و کاداستر سازمان و مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای این طرح مهم در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و در صورت نیاز قوانین و آیین نامه‌های مرتبط اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تشویق کشاورزان و مالکین بیان داشت: باید با برنامه ریزی، زارعین را تشویق کرد که در اجرای این طرح کمک کنند و شورای عالی استان‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم می‌توانند نقش بسزایی در اجرای کاداستر کشاورزی داشته باشند.

بابایی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور افزود: از حیث نظارتی لازم است که سازمان بازرسی کل کشور در قرارگاه ملی صدور اسناد کشاورزی حضور داشته باشد تا چنانچه دستگاهی در اجرای طرح تعلل کرد با آن برخورد گردد.

وی در ادامه به اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها اشاره نمود و افزود: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی مصوب ۱۳۸۵/۱۲/۱۳ و آیین نامه اجرایی آن است که لازم است با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه شجاعی با اشاره به تسریع در انجام کاداستر اراضی کشاورزی گفت: سازمان امور اراضی کشور این آمادگی را دارد که با تمام توان در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داشته باشد.

وی افزود: در راستای تسریع در اجرای کاداستر کشاورزی پیشنهاد می‌شود کمیته تخصصی به منظور رفع چالش‌ها و مشکلات پیش رو تشکیل گردد. در پایان این جلسه مقرر شد این کمیته ظرف چند روز آینده پیشنهادات اصلاحی را برای طرح در قرارگاه ملی اراضی کشاورزی تهیه و تنظیم نماید.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha