۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
اقناع مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ بُن کارت و یارانه نقدی بر می‌گردد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس به بازار خبر داد

اقناع مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ بُن کارت و یارانه نقدی بر می‌گردد

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: تا قبل از جلسه غیرعلنی چند روز گذشته، مجلس مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، اما بعد از آن دولتمردان دلیلی آوردند که عده زیادی از نمایندگان رای شان عوض شد.

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تقاضای مجدد دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی بیان داشت: این مسئله در جلسه غیر علنی دو روز گذشته مجلس مطرح شد.

وی تاکید کرد: ما معادل ۹ میلیارد دلار منابع برای کالای اساسی در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده و معادل ۳.۷ دهم دلار هم برای گندم کنار گذاشتیم یعنی ۱۲.۷ دهم میلیارد دلار برای این مسئله منابع پیش‌بینی شده است لذا در این بخش دیگر باید صحن علنی تصمیم‌گیری کند که آیا ما معادل ریالی آن را به صورت بن کارت و یا به صورت یارانه به مردم بدهیم.

وی در ادامه در رابطه با مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارزی ارز ترجیحی بیان داشت: دغدغه این بوده که اگر ارز ترجیحی به یکباره حذف شود تورم مقطعی شکل خواهد گرفت و این تورم می‌تواند بر روی معیشت مردم تاثیر گذار باشد.

زارع تصریح کرد: همچنین دولت تنها ۸ میلیارد دلار در راستای حذف بخشی از ارز ترجیحی، منابع پیش‌بینی کرده بود که ما این منابع را به ۱۳ میلیارد دلار رسانیم که اگر دولت بخواهد مثل امسال ارز مصرف کند حتما هر ماه یک و نیم میلیارد دلار منابع نیاز دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: با این حال دولتمردان در جلسه غیرعلنی چند روز گذشته مجلس پیرامون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفتند که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود بازار را تحت کنترل قرار خواهد داد و توان این کار را دارند و سعی خواهند کرد که با یارانه نقدی و غیر نقدی این مسئله را جبران کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تا قبل از جلسه غیرعلنی چند روز گذشته، مجلس مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، اما بعد از این جلسه دولتمردان دلیلی آوردند که عده زیادی از نمایندگان رای شان عوض شد.

وی تاکید کرد: دولت قصد دارد در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بن کارت و یا یارانه نقدی استفاده کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha