۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
مبارزه با آفت زنگ زرد غلات در سیستان به حدود پنج هزار هکتار رسید

مبارزه با آفت زنگ زرد غلات در سیستان به حدود پنج هزار هکتار رسید

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت زنگ زرد غلات از ۱۲ اسفند سال گذشته تاکنون در سطح چهار هزار و ۹۲۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام‌حیدر زورقی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های بهاری، رطوبت و درجه حرارت مناسب رشد قارچ زنگ زرد در مزارع گندم و جو منطقه سیستان ظاهر شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زهک با هزار و ۵۸۲ هکتار، هیرمند با هزار و ۱۵۰ هکتار، هامون با هزار و ۱۰۰ هکتار، نیمروز با ۵۷۰ و زابل با ۵۲۶ هکتار به ترتیب بیشترین سطح مبارزه با بیماری زنگ زد غلات سیستان را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره‌گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده‌اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش‌از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

زورقی از کشاورزان سیستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۳٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha