۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
نظارت جامع و کامل بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است
نماینده مردم خلخال در مجلس:

نظارت جامع و کامل بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است

نماینده مردم خلخال در مجلس با تاکید بر جلوگیری از استفاده رانتخواران از ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: مجلس باید از حق مردم دفاع کند و ارز ترجیحی باید در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید غنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری شفاهی گفت: از درایت رئیس مجلس تشکر می کنم. برخی دوستان می خواهند قهرمان پروری کنند، ما باید در تریبونی که در اختیار داریم از حقوق مردم دفاع کنیم، نباید به رئیس جمهور و مجلس توهین شود که دنبال گرانی هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان براساس قانون اساسی و به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس در همه حال صراحت، حق گویی و استقلال خود را داشته باشد، مستقل تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیمات باید به نفع مردم باشد، اضافه کرد: مجلس به دنبال گرانی کالاهای اساسی نیست، بلکه به دنبال وفور کالا با قیمت مناسب است. اینکه ۵۰۰ نفر رانتخوار ارز ترجیحی دریافت کرده و هر کاری که می خواهند انجام دهند، قابل قبول مجلس نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه الگوی مجلس است. باید کاری کنیم ارز ترجیحی به دست مصرف کننده و تولیدکننده واقعی که در روستاها هستند و در تامین نهاده های دامی مشکل دارند، برسد.

نظری با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تصمیمات خوبی درباره موضوع مذکور داشته، ادامه داد: ما باید بر ارز ۴۲۰۰ نظارت جامع و کاملی داشته باشیم و رانتخوارانی که این ارز را دریافت کرده اند، پاسخگو باشند.

وی افزود: نمایندگان باید از مردم حمایت کنند و به عده ای نفوذی که علاقمند هستند کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی نباشد، پاسخ کوبنده دهند. اجازه ندهیم در این موضوع اساسی که با سرنوشت مردم گره خورده دچار بازی سیاسی و قهرمان پروری افراد شویم.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha