۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
استعفای ده‌ها میلیون کارمند در آمریکا

استعفای ده‌ها میلیون کارمند در آمریکا

تحقیقات نشان می‌دهد در برابر شرایط خستگی روانی و شرایط کاری ناعادلانه که به قیمت سلامت و رفاه کارمندان، منجر می‌شود، طاقت این کارمندان دیگر تمام شده است.

به گزارش بازار، آمریکا در سال گذشته شاهد استعفای ده‌ها میلیون نفر از کارمندان در این کشور بود.

همه گیری کرونا، بسیاری از کارمندان را به فکر تغییر شرایط کاری و شیوه زندگی شان انداخت و به همین علت آمریکا شاهد آنچه ”استعفاهای بزرگ“ خوانده می‌شود، بود. این استعفاها باعث کمبود شدید کارکنان در آمریکا شد و شرکت‌ها را وادار کرد تا برای جذب کارکنان، مشوق‌های بیشتری در نظر بگیرند.

گزارشگر شبکه الجزیره گفت: خبرهایی که از بازارهای کار می‌رسد، نشان می‌دهد تعطیلی‌ها و قرنطینه در زمان همه گیری کرونا، فرصتی برای بسیاری از افراد بود تا در شیوه زندگی شان بازنگری کنند. امروز در آمریکا، استعفاهای بزرگ یا استعفای امت معروف شده است و ماجرایی است که سال گذشته پدیدار شد و پژوهشگران پیش بینی می‌کنند امسال هم ادامه پیدا کند. فقط در مدت شش ماه در سال گذشته بین ماه‌های آوریل و سپتامبر، در آمریکا ۲۴ میلیون استعفا ثبت شد و در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به اوج رسید و فقط در این ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند در آمریکا استعفا کردند. ۳۳ درصد یعنی حدود یک سوم شاغلان در بخش غیرکشاورزی در آمریکا، سال گذشته استعفا کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: با اینکه عده‌ای این استعفاها را به علت کمک‌های دولت فدرال آمریکا در زمان همه گیری کرونا می‌دانند، اما تحقیقات نشان می‌دهد در برابر شرایط خستگی روانی و شرایط کاری ناعادلانه که به قیمت سلامت و رفاه کارمندان، به سودهای هنگفت برای صاحبان مشاغل منجر می‌شود، طاقت این کارمندان دیگر تمام شده است. موج استعفاها همچنین در آلمان، ژاپن و چین هم ثبت شد و کمبود کارکنان در انگلیس، پس از خروج اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شدیدتر از دیگر کشورها بود. در فرانسه، استعفاهای بزرگ وجود نداشت، اما نظرسنجی‌ها نشان داد حدود ۵۸ درصد از کارمندان در فرانسه، به دلایل مربوط به شرایط کاری، پایین بودن حقوق‌ها یا نداشتن احساس راحتی و رضایت، به تغییر شغل شان فکر می‌کنند.

در توازن‌های جدیدی که همه گیری کرونا به بازار کار تحمیل کرد، به نظر می‌رسد دورکاری به یک اصل و نه استثناء در روزهای آینده تبدیل خواهد شد. زیرا در زمان این همه گیری، تحول دیجیتال در مشاغل رخ داد و به بسیاری از کارمندان، انعطاف بیشتر و فرصت بیشتری داد تا بین زندگی کاری و خانواده، موازنه ایجاد کنند.

تحقیقات ثابت کرد که دورکاری به ویژه با نبود فشار ناشی از کار کردن مستقیم با مدیران، باعث افزایش بهره وری کارکنان، شد. در آمریکا، استعفاهای بزرگ شرکت‌ها را وادار کرد تا مشوق‌های بیشتری به کارکنان خودشان بدهند و حقوق‌ها به میزان شش درصد افزایش یافت و صاحبان مشاغل تلاش می‌کنند، کارکنان بیشتری را جذب کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha