۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
رشد ۳۰درصدی صادرات از آذربایجان غربی/۴۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شد
استاندار آذربایجان‌غربی:

رشد ۳۰درصدی صادرات از آذربایجان غربی/۴۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

ارومیه- استاندار آذربایجان‌غربی از رشد ۳۰ درصدی صادرات از آذربایجان غربی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در نشستی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در خصوص بررسی سند آمایش استان، با اشاره به فضای کسب و کار در تولید سال گذشته گفت: طی سال گذشته در مجموع ۴۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان نیز بودیم به طوری که در فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، شاهد کاهش ۴.۲، در فصل تابستان، ۶.۲ و فصل پاییز ۲.۷ درصدی بیکاری در استان بودیم.

شهریاری این استان را در طول سال ۹۸ از سه استان برتر کشور در رابطه با افزایش سرمایه گذاری و همچنین مقام برتر کشوری در احیای واحدهای تولیدی دانست.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره ای به ظرفیت های مهم استان گفت: همسایگی با سه کشور و دارا بودن حدود یک‌هزار کیلومتر مرز  از مهمترین ظرفیت‌های استان است که با استفاده از این ظرفیت، توسعه آذربایجان‌غربی را در دستور کار قرار داده ایم که امسال نیز توجه به این بخش با قدرت پیگیری می‌شود.

شهریاری همچنین با اشاره ای به میزان صادرات از استان طی سال گذشته گفت: در سال گذشته میزان صادرات از استان به یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۳۰ درصدی در این زمینه بوده ایم.

وی با اشاره ای به سابقه این استان در حوزه صادرات گفت: میزان صادرات استان در سال ۹۶، ۴۲۰ میلیون دلار و در ۹۷، یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار بوده که رشد ۳۰ درصدی صادرات در سال گذشته رقم بسیار قابل توجهی است. 

کد خبر: ۱۳٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha