۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
 مجلس «قانون تجارت» را تعیین تکلیف کند
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مجلس «قانون تجارت» را تعیین تکلیف کند

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از مجلس یازدهم تقاضا کرد که «قانون تجارت» را به عنوان یک قانون بااهمیت و قدیمی در همین دوره از مجلس تعیین تکلیف کند.

به گزارش بازار، آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی و تعیین تکلیف شد اما تغییراتی که در این قانون ایجاد شده از نظر فعالان افتصادی، رافع مشکلات مودیان مالیاتی نیست.

وی افزود: یکی از مواد این قانون که متاسفانه حذف شد درمورد بودجه و سهم شهرک های صنعتی بود که حذف این بودجه لطمه زیادی به مدیریت و نگهداری و بازسازی و نوسازی شهرک های صنعتی می زند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مجلس باید دقت بیشتری به خرج می داد تا رویکرد حمایت از تولید را اعمال کند اما با وجود پیگیری های وزارت صمت و بخش خصوصی به نتیجه ای نرسید.

خالقی خاطرنشان کرد: مشکلات و مباحثی که در حوزه تأمین مالی، بانکها، بیمه، تأمین احتماعی و امور مالیاتی و گمرکی وجود دارد خارج از عهده وزارتخانه صمت است و خود دولت باید به این مسئله ورود کند.

وی با بیان اینکه ما قانون خوب کم نداریم گفت: برخی مدیران در اثر کم کاری یا ندانستن قانون و یا به خاطر ترس و نگرانی که از بعضی دستگاه های نظارتی دارند قدرت ریسک از آن ها گرفته شده و در مسیر کارها مانع ایجاد می شود و نهایتاً هم بخش تولید عمداً یا سهواً گرفتار موانع و بروکراسی های اداری می شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از مجلس یازدهم تقاضا کرد که «قانون تجارت» را به عنوان یک قانون بااهمیت و قدیمی در همین دوره از مجلس تعیین تکلیف کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha