۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
 حسن قالیباف؛ یازدهمین مدیر بازار سرمایه
گزارش بازار از دلایل رفتن محمدی از بورس

حسن قالیباف؛ یازدهمین مدیر بازار سرمایه

با پذیرش استعفای شاپور محمدی، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس شد.

به گزارش بازار، روز ۲۳ فروردین جلسه شورای عالی بورس ساعت ۴ بعد ازظهر در محل سازمان بورس برگزار شد. در این جلسه با توجه به استعفای  شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار که مدتی پیش مطرح شده بود، نهایتا با جانشینی دکتر حسن قالیباف اصل با اکثریت آرا به عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد.
 شاپور محمدی که از پنجم مرداد ۹۵ تاکنون رییس سازمان بورس بود  کاهش هزینه‌های معاملاتی، تغییر مقررات مربوط به بسته شدن و بازگشایی نمادها، کاهش تاخیر در انتشار اطلاعات، راه‌اندازی مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، عرضه اولیه بوک-بیلدینگ و کاهش روزهای تسویه،   برخی از مهمترین اقدامات شاپور محمدی در دوره ریاستش است.

نگاهی به کارنامه یازدهمین سکاندار تاریخ بورس ایران که پس از فریدون مهدوی (۱۳۴۶-۱۳۴۹)، فضل اله مهرپور (۱۳۴۹-۱۳۵۲)، داریوش خزیمه علم (۱۳۵۲-۱۳۵۳)، منصور ضابطیان (۱۳۵۳-۱۳۵۹)، اله وردی رجایی سلماسی (۱۳۵۹-۱۳۷۶)، سیداحمد میرمطهری (۱۳۷۶-۱۳۸۲)، حسین عبده تبریزی (۱۳۸۲-۱۳۸۴)، علی صالح آبادی (۱۳۸۴-۱۳۹۳) و محمد فطانت (۱۳۹۳-۱۳۹۵) و شاپور محمدی (۱۳۹۵-۱۳۹۹) عهده دار چرخاندن بازار سرمایه کشور شده  نشان می‌دهد، دکتر حسن قالیباف دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران داشته و پیش از این رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا بود. قالیباف اصل در رزومه خود، عناوینی مختلفی چون مدیر عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مدت ۱۰ سال، مدیرعاملی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله ایرانیان و امید را دارد.

برخی از تصمیمات مدیریتی شاپور محمدی با اعتراض اهالی بازار سرمایه مواجه شده بود، تصمیماتی چون کاهش دامنه نوسان از ۵ درصد به ۲ درصد، تغییرات در حجم مبنا بعد از تغییرات ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی باعث حاشیه ساز شدن اقدامات شاپور محمدی شده بود و این عوامل باعث شد وی از این سمت استعفا دهد.

کد خبر: ۱۳٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha