۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری بافته شد
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری بافته شد

شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۰هزار متر مربع فرش دستباف بر روی ۵۰ هزار دار قالی در استان بافته شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری صمت، سجاد رستمی با بیان اینکه ۱۸۰هزار متر مربع فرش دستباف بر روی ۵۰ هزار دار قالی در استان بافته شد، افزود:این مقدار فرش به همت ۵۲ هزار بافنده بافته شد.

وی گفت: ۸۰ درصد فرش دستباف تولید شده در چهارمحال و بختیاری از پایانه صادراتی استان‌های هم‌جوار به کشورهای اروپایی، آسیانه میانه، آمریکای جنوبی، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:فرش های دستباف چهارمحال و بختیاری از نظر استحکام و شیوه بافت، رنگ ثابت گیاهی مورد استفاده در تهیه فرش، استفاده از رنگ تند و گرم، نقشه های اصیل و قیمت مناسب در جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به بافت انواع قالی های یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری وقالی چالشتری شهرکرد افزود: فرش چالشتری در استان‌های مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران زیادی دارد.

رستمی گفت:فرش دستباف این استان در چهار سبک شامل بختیاری در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار و کوهرنگ، گبه در شهرستان اردل، یلمه در شهرستان بروجن و نائینی در شهرستان لردگان بافته می‌شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha