۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
تاکید بر افزایش تسهیلات اشتغال ایثارگران
در نشست هیات امنای صندوق کارآفرینی ایثارگران مطرح شد

تاکید بر افزایش تسهیلات اشتغال ایثارگران

دهمین نشست هیات امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به ریاست رئیس بنیاد شهید و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و تاکید شد منابع اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران افزایش یابد.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در این نشست گفت: تعداد زیادی از ایثارگران تحت عنوان معسر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که کمک معیشت و مستمری دریافت می‌کنند و برای حمایت از این ایثارگران عزیز باید به سمت اشتغال‌زایی و توانمندسازی حرکت کنیم.
وی با اشاره به راه‌کارهای حل مشکل اشتغال در کشور افزود: مسئله تأمین مسکن و اشتغال بجز با تجمیع مسئولیت قابل حل نیست و باید یک دستگاه مشخص عهده‌دار تمام مسئولیت‌ها در هر کدام از این حوزه‌ها باشد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: منابع لازم جهت اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران نیاز به تقویت و افزایش دارد و امیدواریم در این زمینه شاهد همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باشیم.

محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این صندوق پرداخت و گفت: تأمین اشتغال برای ایثارگران عزیز همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و در دوره اخیر این موضوع بر اساس تأکید دکتر قاضی‌زاده به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در نظر گرفته شده و در همین راستا صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با جدیت مشغول به فعالیت به منظور تأمین اشتغال برای ایثارگران است.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بر ضرورت اصلاح ساختار، اساسنامه و شرایط بودجه‌ای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به منظور بهبود شرایط کاری این صندوق تأکید کرد.

در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس در خصوص صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ قرائت و به تصویب هیئت امنا رسید.
در این نشست قائم مقام بانک مرکزی، نماینده وزیر امور اقتصاد و دارایی، نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز حضور داشتند.

صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بستر مناسبی برای کمک به اشتغال ایثارگران است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در دهمین نشست هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکل اشتغال در کشور، گفت: این صندوق بستر بسیار مناسبی برای کمک به اشتغال ایثارگران است.

حجت‌الله عبدالملکی در این نشست گفت: با مصوبه هایی که شورای عالی اشتغال داشته‌ است تلاش کرده‌ایم به سمت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در جهت اشتغال‌زایی پیش برویم.

وی افزود: موضوع اشتغال ایثارگران دارای اهمیت بسیار زیادی است و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز بستر بسیار خوبی برای کمک به حل این مشکل است و البته این صندوق نیاز به تقویت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعریف عنوان فرد شاغل، تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی تعدادی از افراد جامعه بیکار هستند و تعدادی نیز دارای اشتغال ناقص یا ناپایدار یا اشتغال کم‌درآمد هستند و برخی نیز اشتغال غیررسمی و بدون بیمه دارند که باید در مورد همه این افراد برنامه‌های مناسب اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بر اهمیت آموزش و توانمندسازی شغلی ایثارگران پیش از ورود به حوزه اشتغال‌زایی تأکید کرد.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha