۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
۶۰ درصد آب مورد نیاز شهر همدان با اجرای طرح آبرسانی تامین خواهد شد
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان:

۶۰ درصد آب مورد نیاز شهر همدان با اجرای طرح آبرسانی تامین خواهد شد

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حدود ۶۰ درصد آب مورد نیاز شهر همدان با اجرای طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار تامین خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان؛ محمد ضروری عنوان کرد: طرح آبرسانی به همدان شامل اجزای مختلفی مانند خط انتقال، سه ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۴۳ کیلومتر خط انتقال وجود دارد که از این میزان بالغ بر ۱۳۲ کیلومتر آن به انجام رسیده است، اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر باقی مانده خط انتقال نیز در دستور کار و با تهیه لوله ها آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با تصریح بر اینکه این پروژه به دلیل بحث های اعتباری چندسالی در اجرا روند مناسبی نداشته است، گفت: پس از سفر وزیر نیرو فعالیت مجدد پروژه آغاز شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ مقدار آب تعهد شده را به شهر همدان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح، طرح آبرسانی بلندمدت با افق ۲۵ ساله است، افزود: سه هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه باید آب برای همدان تامین شود و در فازی که عملیات اجرایی آن در مهرماه کلید خورده قرار است یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به همدان منتقل شود تا از تنش آبی سال ۱۴۰۱ عبور کرده و سپس عملیات تکمیلی وارد مدار خواهد شد.

ضروری با تصریح بر اینکه از این طرح ۱۰ شهر و ۱۵۹ روستا منتفع می‌شوند، عنوان کرد: امیدواریم با این روند بحث آبرسانی تانکری در روستاهای مذکور منتفی شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد آب مورد نیاز شهر همدان از این طرح تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha