واقعیتهای جالب از رسانه های اجتماعی پرطرفدار| نیمی از جمعیت جهان از کاربران رسانه های اجتماعی هستند
نگاهی به ظهور رسانه های اجتماعی از آغاز تاکنون

واقعیتهای جالب از رسانه های اجتماعی پرطرفدار| نیمی از جمعیت جهان از کاربران رسانه های اجتماعی هستند

طی این سالها شاهد رشد کاربران در رسانه اجتماعی بوده ایم به طوریکه نیمی از جمعیت جهان از کاربران رسانه های اجتماعی هستتند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: در دهه ای که در آن هستیم، بخش های عظیمی از زندگی ما به صورت آنلاین اداره می شود. البته که همه‌گیری و محدودیت‌های همراه با آن در افزایش استفاده ما از اینترنت نقش داشته است. همچنین با افزایش نفوذ اینترنت استفاده از رسانه های اجتماعی هم در بین مردم افزایش یافته است، به طوری که شرکتها و کسب و کارها و افراد جهت تعاملات خود از این پدیده فناوری استفاده می کنند.

در این میان، رسانه های اجتماعی در تمام اشکال آن بدون شک جهان را تغییر داده اند. افراد را از نظر شخصی و حرفه ای به هم متصل کرده است، به دوستان امکان تماس از راه دور داده است، و مردم را از همه گوشه های کره زمین در بحث درباره علایق و ابراز دیدگاه ها گرد هم آورده است. در اینجا، نگاهی به رشد شگفت‌انگیز تولد و ظهور برخی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌ها، و تسلط حیرت‌انگیز رسانه‌های اجتماعی که در حال حاضر بر بیش از نیمی از جمعیت کره زمین دارند، می‌اندازیم.

توسعه پلتفرم های رسانه های اجتماعی
توسعه رسانه‌های اجتماعی با پلتفرم‌های ساده‌ای مانند GeoCities – یکی از اولین سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی – آغاز شد که در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد، سپس Classmates.com در سال ۱۹۹۵ و سپس SixDegrees دو سال بعد راه‌اندازی شد.

تحقیقات تا سال ۲۰۱۵ (و به دنبال راه اندازی و رشد برخی از نام های بسیار بزرگ در حوزه رسانه های اجتماعی) نشان داد که مردم جهان ۲۲ درصد از زمان آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند و محبوبیت آنها به دلیل عشق گسترده با گوشی های هوشمند افزایش یافت. تا به امروز که در سال ۲۰۲۱، ۴.۳۳ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

برخی از محبوب‌ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی امروزی (و وقتی می‌گوییم «محبوب»، منظور آن‌هایی است که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت‌نام کرده‌اند) عبارتند از TikTok، WeChat، Instagram، QZone، Tumblr، LinkedIn، Weibo، Twitter و البته، پدر بزرگ همه آنها، فیس بوک. بپلتفرم های دیگری که به عنوان خدمات رسانه های اجتماعی شناخته می شوند عبارتند از YouTube، Quora، Snapchat، Pinterest و WhatsApp.

بیش از نیمی از جهان، فعال رسانه اجتماعی هستند
۴.۳۳ میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. در حالی که جمعیت جهان در حال حاضر حدود ۷.۹ میلیارد نفر است، و برای اینکه بفهمید این بدان معناست که بیش از نیمی از مردم زمین کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند، همچنین بر اساس گزارش DataReportal، تنها در ماه اکتبر ۲۰۲۱، ۴۰۹ میلیون کاربر جدید در رسانه های اجتماعی وجود داشته است.

این همه گیری قطعا نقش خود را در افزایش اخیر کاربران رسانه های اجتماعی ایفا کرده است. بین اکتبر ۲۰۱۹ و اکتبر ۲۰۲۰، طبق گزارش ها، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی ۲۱.۳٪ افزایش یافته است.

با این حال، استفاده از رسانه‌های چند اجتماعی به راحتی از طریق این واقعیت توضیح داده می‌شود که بسیاری از پلتفرم‌ها که از نظر فنی می‌توانند به عنوان «رسانه‌های اجتماعی» توصیف شوند، خدمات تخصصی هستند که توسط بسیاری از کاربران برای یک هدف خاص استفاده می‌شوند - اینستاگرام برای عکس‌ها، لینکدین برای کار، یوتیوب برای ویدیوها. ، و غیره.

بر اساس گزارش ها، ۸۱ درصد از شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند و شرکت ها به طور متوسط ۱۴ تا ۲۰ درصد از بودجه بازاریابی خود را به رسانه های اجتماعی اختصاص می دهند. در آخرین بررسی، ۷۱ درصد از SMEها کالاها یا خدمات خود را از طریق رسانه های اجتماعی بازاریابی کرده اند و از این تعداد، ۵۲ درصد حداقل یک بار در روز یک پست بازاریابی ایجاد می کردند.

فیس بوک
بازیکن غیرقابل انکار کل گروه، با تقریباً ۲.۹۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان بوده است. به عنوان یک کسب و کار، درحالی که Meta Platforms Inc مالک فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۳.۴۵ میلیارد نفر از حداقل یکی از محصولات اصلی آن بازدید کردند.

نامی که اکنون تقریباً مترادف با استفاده از اینترنت است، فیس‌بوک سومین وب‌سایت پربازدید در جهان است که با حدود ۳.۶۵ میلیارد بازدید ماهانه، از YouTube با ۳.۹۹ میلیارد و Google با ۱۷.۳۷ میلیارد بازدیدکننده پیشی گرفته است.

به طور متوسط، کاربران روزانه ۳۴ دقیقه را در فیس بوک می گذرانند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما ۲۳۸ دقیقه در هفته (چهار ساعت) و ۱۲۳۷۶ دقیقه در سال (بیش از هشت و نیم روز کامل) است.

توییتر
توییتر با ۱۹۹ میلیون کاربر فعال روزانه ، همچنان به فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می پردازد. جالب توجه است، طبق آمارهای اخیر، افراد بین ۳۵ تا ۴۹ سال بیشترین جمعیت کاربران توییتر را تشکیل می دهند - ۲۸.۴ درصد از کل جمعیت استفاده کننده هستند. با این حال، پس از آن، ۲۵ تا ۳۴ ساله ها که ۲۶.۶ درصد از پایگاه کاربران شبکه را تشکیل می دهند.

به طور متوسط روزانه ۵۰۰ میلیون توییت به اشتراک گذاشته می شود. در عین حال که ۶هزار توییت در ثانیه، ۳۵۰ هزار توییت در دقیقه و ۲۰۰ میلیارد توییت در سال انجام می شود.

در حالی که کاربر میانگین توییتر بیش از ۷۰۰ دنبال کننده دارد، اما در این میان کریستیانو رونالدو با رقم خیره کننده ۹۲.۱ میلیون و جاستین بیبر با ۱۱۴.۴ میلیون از جمله موارد جالب است. البته ناگفته نماند این اعداد، دربرابر باراک اوباما که با ۱۳۰.۳ میلیون دنبال کننده دارد، شاید رقم چشمگیری به چشم نیاید.

اینستاگرام
این رسانه اجتماعی تعداد ۱.۰۷۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ از مرز ۱ میلیارد عبور کرد . جالب اینجاست که ۸۸ درصد از کاربران اینستاگرام در واقع خارج از ایالات متحده هستند، اگرچه این کشور هنوز ۱۴۰ میلیون دارنده حساب دارد. ششمین وب سایت پربازدید در جهان، بیش از ۲۰۰ میلیون حساب تجاری در اینستاگرام وجود دارد و بیش از ۵۰۰ میلیون حساب هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

لینکدین
لینکدین که برای کمک به افراد در ایجاد ارتباطات حرفه ای ساخته شده است، اکنون بیش از ۷۵۶ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد. بیشتر کاربران آن، شاغل حرفه‌ای یا فارغ‌التحصیلانی هستند که به دنبال کار هستند، و با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین جمعیت کاربران را تشکیل می‌دهند، که ۶۰.۱ درصد از افراد دارای حساب شخصی را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر بیش از ۵۷ میلیون شرکت در لیست لینکدین به همراه حدود ۱۵ میلیون فرصت شغلی وجود دارد.

تیک تاک
تیک تاک با ۸۵۰ میلیون دانلود در سال ۲۰۲۰، و رسانه ای متمرکز بر ویدیو به محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی آن سال تبدیل شد. با افزایش سرعت کاربران در سال ۲۰۱۹ (در واقع از مرز ۱ میلیارد نفر در آن سال عبور کرد)، محبوبیت TikTok با پیشرفت همه‌گیری کووید به شدت افزایش یافت و TikTok که در ابتدا کاربران ۱۸ ساله و کمتر را هدف قرار می داد، اکنون در بین بزرگسالان محبوب شده است و حداقل ۹ نفر از هر ۱۰ کاربر این برنامه را به صورت روزانه باز می کنند.امروزه TikTok در ۱۵۵ کشور در دسترس است و به ۷۵ زبان قابل دسترسی است. اگرچه تیک تاک از نظر رسانه‌های اجتماعی هنوز شاید کودکی بیش نباشد ، اما ارزش این شرکت بیش از ۵۰ میلیارد دلار است.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha