۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
 یک پنجم واحدهای صنعتی مازندران راکد و تعطیل هستند
رئیس صمت مازندران:

یک پنجم واحدهای صنعتی مازندران راکد و تعطیل هستند

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه یک پنجم واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد و تعطیل هستند، فعال سازی این واحدها را جزو برنامه ها ذکر کرد.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یک پنجم واحدهای تولیدی استان تعطیل هستند، شمار این واحدها را ۷۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: احیای این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی مسائل بانکی و بیمه ای، نبود تجهیزات و نیروی کار مناسب و ماهر، سرمایه در گردش و بدهی ها را دلیل رکود این واحدها ذکر کرد و گفت: فرسودگی ماشین آلات نیز از مهمترین مشکلاتت واحدهای تولیدی به شمار می رود.

وی با اظهار اینکه طی سال های اخیر با تلاش و همراهی بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا شدند، افزود: برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات نیز بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

قوانلو کمبود نیروی ماهر و ساده را از دیگر مشکلات فرا روی واحدهای تولیدی و صنعتی ذکر کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با کمبود نیروی کار روبرو هستند.

رئیس سازمان صمت مازندران فعال سازی و احیای واحدهای تولیدی راکد را از مهمترین برنامه های ستاد تسهیل و رونق تولید در استان برشمرد.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha