۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
احیای واحدهای تعطیل کهگیلویه و بویراحمد برای ۵۷۶ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است
معاون صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

احیای واحدهای تعطیل کهگیلویه و بویراحمد برای ۵۷۶ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است

یاسوج- معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تا کنون ۵۷۶ نفر با راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل در بخش صنعت استان، مشغول به کار شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، دارا فرامرزی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۰ واحد تولیدی غیر فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۶ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشتند و با راه اندازی مجدد این واحدها ۴۸ نفر مشغول به کار شدند.

وی بیان داشت: براساس برنامه ابلاغی وزارت صنعت و معدن، ۲۱ واحد غیرفعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تا پایان سال جاری باید به چرخه تولید باز گردند.

فرامرزی عنوان کرد: همچنین پنج واحد غیر فعال مستقر در خارج از شهرکها و نواحی صنعتی استان نیز باید تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه مهلت پرداختی بدهی بدهکاران بانکی که تسهیلات تولیدی دریافت کردند تا آخر اسفند سال جاری تمدید شد، گفت: به موجب قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی، مهلت پرداخت بدهی تا آخر اسفند سال جاری تمدید شده است و تولیدکنندگان استان می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

فرامرزی با بیان اینکه به موجب این قانون، تسهیلات به قراردادهای قبل و بعد از سال ۹۳ تقسیم شده است، گفت: در شرایطی قراردادهای امهالی و جریمه مازاد بر سود قراردادی حذف می شود و چنانچه بانک به تکلیف قانونی خود مبنی بر اعلام مانده بدهی با اعمال قانون فوق و به صورت کتبی عمل نکند، به بازرسی بانک مربوطه در مرکز استان مراجعه و ضمن اعلام مراتب، با ارسال اظهارنامه نیز به بانک هشدار دهید که عواقب هرگونه اقدامی که منجر به محرومیت از مزایای قانون گردد، بر عهده بانک مربوطه است.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha