۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کالاهای بدون شناسه اصالت ندارند
رئیس صمت اردبیل:

کالاهای بدون شناسه اصالت ندارند

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کالاهایی که شناسه ندارند، از اصالت برخوردار نبوده و مردم از خرید چنین کالاهایی خودداری کنند.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا تمامی محصولات تولید داخلی، خارجی و وارداتی باید شناسه معتبر داشته باشند تا امکان عرضه و فروش آن به وجود آید.

وی تصریح کرد: در این شناسه مبدأ تولید محصول و واردات آن مشخص می شود که از اوایل سال ۹۸ این قانون با هدف مبارزه با قاچاق کالا و تأیید اصالت آن به انجام می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شناسه‌دار کردن کالاها در حقیقت مبارزه هوشمندانه با کالاهای قاچاقی است که وارد اقتصاد کشور شده و به اشتغال و تولید صدمه و لطمه وارد می کند.

صادقی افزود: در گام اول تمامی کالاهای تولیدی در حوزه لوازم خانگی مشمول ثبت شناسه شده بودند و در مراحل بعد نیز کالاهای دیگر نظیر لوازم یدکی و محصولات صنعتی مشمول این طرح شناسه‌دار کردن محصولات شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هموطنان برای اطلاع از اصالت کالا می توانند از طریق گوشی تلفن همراه کد دستوری #۴۷۷* را گرفته و با وارد کردن کد کالای مورد نظر از اصالت آن مطلع شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تلاش بر این است تا در قالب این طرح جلوی قاچاق کالا گرفته شده و اصالت تولید داخلی کالا نیز به صورت مناسب و طبق استانداردهای تعریف شده مشخص شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha