۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کاهش ۲۳ درصدی بارش های استان همدان نسبت به سال گذشته
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد؛

کاهش ۲۳ درصدی بارش های استان همدان نسبت به سال گذشته

همدان - ضروری، سرپرست شرکت آب منطقه ای استان همدان بااشاره به تامین آب از چاه ها، گفت: بارش ها در استان همدان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

محمد ضروری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی بارش ها در استان همدان نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۲ درصدی آن نسبت به بلندمدت عنوان کرد: امسال، دومین سالی است که با وضعیت خشکسالی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه رودخانه ها و رواناب استان همدان نیز وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: استان همدان به لحاظ جغرافیایی در سر شاخه سه حوضه آبریز قرار دارد و با توجه به شیب زمین امکان ذخیره آب مانند سایر استان ها در آن وجود ندارد.

ضروری عنوان کرد: در استان همدان رودخانه های دائمی فراوانی نیز وجود ندارد و منابع آب زیرزمینی نیز نسبت به سایر استان ها محدودتر است بدین ترتیب برای تامین آب باید تمهیداتی اندیشیده می شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ و طرح آبرسانی به همدان اشاره کرد و گفت: این طرح اگرچه به دلیل نوسانات در تامین منابع مالی به خوبی پیش نرفت اما طی یک ماه اخیر پیگیری هایی برای آنکه این فرمان به منصه ظهور برسد، در پیش گرفته شد.

وی با اشاره به این پیگیری ها گفت: امیدواریم منابع مالی قول داده شده در این عرصه محقق و شاهد به نتیجه رسیدن طرح در زمان مناسب باشیم.

وی عنوان کرد: تامین آب از چاه ها نیز طرح ضربتی دیگری است که با شرکت آبفای همدان در پیش گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha