۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
افتتاح دفتر بازرگانی ایران و برزیل در سن‌پائولو نمونه ای از توانمندی‌های بخش خصوصی ۲ کشور است
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

افتتاح دفتر بازرگانی ایران و برزیل در سن‌پائولو نمونه ای از توانمندی‌های بخش خصوصی ۲ کشور است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برزیل بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در آمریکای لاتین بوده و گسترش روابط دو کشور در سطوح سیاسی، پارلمانی و بخش خصوصی حائز اهمیت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با خانم ترزا کریستینا وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل دیدار و گفتگو کرد.

عسکری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و پایدار دو کشور، آن را سرمایه ای برای گسترش همکاری ها و تحکیم روابط دوجانبه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط خود با برزیل به عنوان کشوری بزرگ و مستقل و دارای ظرفیت های فراوان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، اهمیت زیادی قائل است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در همین راستا افزود: تحولات بین المللی مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین ایجاد نکرده و روابط جمهوری اسلامی ایران و برزیل همواره مثبت و رو به پیشرفت بوده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همکاری های پارلمانی نمادی از ابراز تمایل دولت های ایران و برزیل برای ادامه دوستی و تحکیم روابط در مسیر منافع دو کشور است.

عسکری برزیل را کشوری مهم و تأثیرگذار در عرصه سیاست جهانی دانست و افزود: برزیل بزرگترین شریک تجاری ایران در آمریکای لاتین است و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با برزیل در سطوح سیاسی، پارلمانی و بخش خصوصی حائز اهمیت است.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس افتتاح دفتر بازرگانی ایران و برزیل در سن پائولو را نمونه بارزی از توانمندی بخش های خصوصی دو کشور در گسترش مناسبات تجاری در حوزه همکاری های کشاورزی و تجاری بر شمرد.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل گروه های دوستی پارلمانی دو کشور عنوان داشت: گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و برزیل نقش قابل توجهی در ارتقاء روابط فیمابین داشته و تقویت کننده مناسبات دو کشور خواهند بود.

عسکری خاطرنشان کرد: ارتباطات پارلمانی تسهیل کننده تعاملات در حوزه های مختلف بوده و به رشد و ارتقاء مراودات و منافع دو ملت کمک شایانی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تحریم‌های اعمال شده آمریکا در قبال مردم ایران را ظالمانه خواند و گفت: تحریم‌های ضد حقوق بشری آمریکا با مقاومت و ایستادگی مردم ایران سیاستی شکست خورده است.

وی تاکید کرد: تقویت روابط دوجانبه به ویژه در بخش های کشاورزی، صادرات و واردات با کشورهای مستقلی همانند برزیل، توانسته است به کمرنگ کردن نقش تحریم ها منجر شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های فراوانی را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برشمرد و با تاکید بر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته، تصریح کرد: صادرات محصولات پتروشیمی، نفتی و غذایی ایران به برزیل و خریداری محصولات کشاورزی از آن کشور به ارتقا مراودات و توسعه ارتباطات فیمابین منجر خواهد شد.

وزیر کشاورزی برزیل: ارتقای سطح مراودات برزیل و ایران با تسهیل فعالیت بازرگانان و توجه به بخش‌های خصوصی

ترزا کریستیانا وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز در این دیدار با اشاره به تمایل کشورش برای تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: برزیل و ایران از ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری ها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و کشاورزی برخوردار هستند.

وی در ادامه افزود: برزیل معتقد به توسعه روابط اقتصادی، کشاورزی و فناوری با ایران است و از هرگونه اقدامی در راستای افزایش تعاملات در زمینه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل تقویت روابط دو کشور در حوزه های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری را مهم دانست و گفت: تسهیل فعالیت بازرگانان و توجه به بخش های خصوصی و تعاونی می‌تواند به ارتقا سطح مراودات فیمابین کمک کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha