۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
نرخ هرکیلو پرتقال تنظیم بازاری ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

نرخ هرکیلو پرتقال تنظیم بازاری ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران قیمت پرتقال تنظیم بازاری را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم ذکر کرد و گفت: برای عرضه باید استانداردهایی رعایت شود.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت هرساله در ایام پایانی سال اقدام به خرید پرتقال شب عید انجام می دهد، افزود: این به معنای آن است دولت و باغدار ریسک می کنند و وقتی در پاییز خرید را انجام می دهد امکان افزایش یا کاهش قیمت آن در شب عید وجود دارد.

وی با عنوان اینکه برای تنظیم بازار دولت در زمان برداشت از باغدار و زمان مصرف از مصرف کننده حمایت می کند، افزود: در استان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال تامسون در استان تولید می شود ولی در مجموع ۳۰ هزار تن میوه خریداری می شود.

وی با اظهار اینکه قطعا دولت نمی تواند از تمامی باغداران و سورتینگ داران، خرید کند، افزود: در مجموع خرید تضمینی شب عید به نفع سورتینگ داران و باغداران است و این طرح شامل میوه هایی است که باید استانداردهای وزنی را داشته باشد.

شعبانی داشتن وزن ۱۹۰ تا ۳۰۰ گرمی، بدون لک و پوسیدگی و بسته بندی در سبدهای شش تا هشت کیلوگرم را از جنمله استانداردها ذکر کرد و گفت: قیمت تنظیم بازار برای میوه های درهم نیست بلکه باید متناسب با استانداردها این میوه عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران یادآور شد: امسال نرخ خرید تضمینی مرکبات از باغداران به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است و کار خرید توسط شرکت های تعاون روستایی انجام می شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha