۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
خودروسازی‌ خصوصی شود، حقوق و پاداش مدیران براساس عملکرد خواهد بود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازی‌ خصوصی شود، حقوق و پاداش مدیران براساس عملکرد خواهد بود

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، به برنامه و عملکرد مدیران، حقوق و پاداش پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در پاسخ به این سوال که آیا با خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا، شاهد تکرار تجربه تلخ خصوصی‌سازی سال‌های گذشته نخواهیم بود؟، گفت: شرکت‌های دولتی همانند خودروسازی‌ها با مدیریت‌های دولتی اداره می‌شوند یعنی فرد حتی اگر بهره‌وری مناسبی نیز نداشته باشد، حقوق و پاداش خود را دریافت می‌کند و پس از گذراندن دوره خدمت بازنسشته می‌شود در واقع از آنجا که این فرد سهامی در این مجموعه ندارد، انگیزه‌ای برای ارتقا آن نخواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:در حال حاضر اُفت سهام و عملکرد نامطلوب مجموعه‌های دولتی تاثیری در دریافتی یا پست مدیران دولتی ندارد حال اگر ماندگاری فرد در پست مدیریتی و... ملزم به تلاش بیشتر و ارتقا مجموعه باشد، مسلما زمینه پیشرفت این دستگاه‌ فراهم می‌شود زیرا در صورت بی‌توجهی به این مهم، دارایی مدیر که از بخش خصوصی انتخاب شده و سهامدار است، نیز کاهش می‌یابد.

وی در تشریح معنای خصوصی‌سازی خودروسازان توضیح داد: منظور این است که با خصوصی‌سازی به موضوع مدیریت خودروسازی‌ها فقط به منزله فعالیتی کارمندی توجه نشود و مجموعه مدیریت در صورتی حقوق و دستمزد و پاداش دریافت کند که مجموعه پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در صورتی که خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، به برنامه و عملکرد مدیران، حقوق، پاداش و... پرداخت می‌شود، نه اینکه پرداخت حقوق به ازای ساعت حضور فرد در محل کار باشد.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha