۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کارگروه بازار کار در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

کارگروه بازار کار در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تشگیل کارگروه بازار کار با هدف برنامه‌ریزی و هدایت نیروی انسانی به فرصت‌های شغلی موجود در استان خبر داد.

به گزارش بازار، میراحد حسینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی در اجرای برنامه های بازار کار، ریاست این کارگروه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواهد بود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دبیری این کارگروه را برعهده خواهد داشت و باید قبل از شروع کار برنامه مدون و عملیاتی تدوین و براساس آن عملکرد و نظارت های لازم جهت اجرای آن بعمل آید.

وی بر ضرورت ارائه برنامه از سوی دستگاههای همکار تاکید کرد و افزود: برای برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی نیازمند به ارائه برنامه های مناسب از سوی دستگاههای اجرائی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری از اهداف راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: از طرحهای جدید برای توسعه اشتغال و رونق تولید حمایت می کنیم و باید برنامه های را برای سال ۹۹ تدوین کنیم که رونق و شکوفایی اقتصادی و اشتغال را برای کشور به ارمغان بیاورد.

حسینی تثبیت اقتصادی برای سرمایه گذاری هدفمند را ضروری خواند و افزود: برنامه های اقتصادی با همراهی مردم تحقق پیدا می کند.

وی اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال های گذشته در اجرای برنامه های اشتغال فراگیر، تبصره ۱۸ برای اشتغال پایدار از محل صندوق توسعه ملی، طرح کارورزی، طرح استاد شاگردی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را در تثبیت و فراهم کردن زمینه های اشتغال موثر دانست و گفت: تشکیل واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرکهای صنعتی و سرمایه گذاری حاصل و نتایج تصمیمات شورای عالی اشتغال است که موجب تسهیل گری و رونق اقتصادی در استان شده است.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی آذربایجان شرقی مشکلات موجود در برخی واحدهای تولیدی را ناشی از تورم در جامعه به خصوص تامین ماشین آلات و مواد اولیه بنگاههای اقتصادی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha