استفاده بهینه از رسانه های اجتماعی برای افزایش مخاطبان کسب و کار
بازار گزارش می دهد؛

استفاده بهینه از رسانه های اجتماعی برای افزایش مخاطبان کسب و کار

با توجه به رشد و نفوذ تلفن همراه ورسانه های اجتماعی، کسب و کارها هم جهت جذب مشتری و بازاریابی هرچه بیشتر از این قابلیت ها استفاده می کنند.

فرحناز سپهری؛ بازار: با توجه به اینکه پلتفرم‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به تکامل خود ادامه می‌دهند از آن سو کسب‌ وکارها را به چالش می‌کشند تا استراتژی‌های اجتماعی را برای جلب توجه مخاطبان هدف، دیده شدن برند شان بکار گیرند. اگرچه صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید درک عالی از اصول رسانه های اجتماعی داشته باشند و با روندهای در حال تحول رسانه های اجتماعی همراهی کنند.

این درحالی است که تا آوریل ۲۰۲۱، تعداد کاربران پلت فرم رسانه های اجتماعی در جهان به ۴.۳۳ میلیارد نفر رسید - که معادل بیش از نیمی از جمعیت جهان است در حالی که در آغاز آوریل ۲۰۲۱ به ۷.۸۵ میلیارد نفر رسید.

از طرفی باید اشاره کرد کاربران به طور متوسط نزدیک به ۲.۵ ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. بیشتر این زمان در شبکه های اجتماعی بزرگتر مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک صرف می شود. این مخاطبان فرصت قدرتمندی را برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان فراهم می کند. موثرترین راه برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان برای انجام این کار، رعایت بهترین شیوه ها در مورد اصول رسانه های اجتماعی و اولویت روندهای در حال تحول رسانه های اجتماعی است. در عین حال که امروزه رقابت برای جلب توجه مخاطبان هدف در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شدید است.

همچنین باید فرآیند شناخت مخاطب شامل تعیین اینکه از چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند و تحقیق در مورد اینکه نیازها و خواسته‌های آن‌ها چیست و چه محتوایی بیشتر برایشان جذاب است جزو اقدامات در این حوزه باشد. نظرسنجی‌ها، داده‌های مشتری و تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی را اصلاح کنند تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان مناسب با محتوای مرتبط و شخصی‌سازی شده برای آنها هدف قرار ‌گیرند.

صدای برند به عنوان شخصیت متمایز یک برند در ارتباطات خود تعریف می شود بر اساس نظرسنجی Sprout Social Index، برندهایی که در رسانه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند، محتوای به یاد ماندنی‌تری (۴۰%)، شخصیت متمایز (۳۳%) و استوری های متقاعدکننده (۳۲%) داشتند.

در عین حال که استراتژی دیگر این است به طور مداوم مطالب را ارسال کنند. یک استراتژی رسانه اجتماعی که بر ارسال محتوا متمرکز است، مخاطبان را درگیر نگه می‌دارد.

تحقیقات Hootsuite تعداد ایده‌آل پست‌ها در روز (یا هفته) برای هر پلتفرم را نشان می‌دهد:

در اینستاگرام بین ۳ تا ۷ بار در هفته پست ، در فیس بوک، بین ۱ تا ۲ بار در روز پست ، در توییتر، روزانه بین ۱ تا ۵ توییت ارسال و در لینکدین، بین ۱ تا ۵ بار در روز پست شود.

برای قراردادن پست‌های منظم، صاحبان مشاغل می‌توانند یک تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی را به عنوان ابزاری برای برنامه‌ریزی پست‌های اجتماعی در هر ماه ایجاد کنند. استفاده از تقویم محتوا به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تجزیه و تحلیل کنند که چه محتوایی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، به طوری که استراتژی محتوا را می‌توان به خوبی در پلتفرم‌ها تنظیم کرد تا اطمینان حاصل شود که پست‌ها به بهترین نحو با مخاطبان هدف رابطه برقرار میکند یا خیر. اما روندهای محبوب به شرح زیر هستند:

ویدئو
محبوبیت محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی همچنان رو به افزایش است. در نظر بگیرید که به طور متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در روز در فیس بوک تماشا می شود و طبق داده های Limelight Networks، محبوبیت محتوای تولید شده توسط کاربران مانند ویدیوها در رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و طی سال گذشته دو برابر شده و به چهار ساعت در هفته رسیده است.

واقعیت این است که اکثر کاربران رسانه‌های اجتماعی زمانی برای تماشای ویدیوهای طولانی‌تر از چند دقیقه ندارند، که باعث می‌شود مدت زمان بهینه برای این ویدیوهای کوتاه‌تر حدود ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. ترجیح مخاطبان برای محتوای ویدئویی فرم کوتاه دلیل اصلی افزایش محبوبیت برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو TikTok است که در سپتامبر ۲۰۲۱ به یک میلیارد کاربر فعال جهانی رسید.

استوری
استوری، یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. ماهیت شخصی و زودگذر این پست های عکس یا ویدیوی ۱۰-۱۵ ثانیه ای آنها را برای مخاطبان جذاب تر از فیدهای خبری می کند. آنها معمولاً وسیله‌ای برای برندها هستند تا به‌طور معمولی اطلاعات داخلی را در به‌روزرسانی‌های شرکت و نمایش محصولات و خدمات به اشتراک بگذارند. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای این ویژگی است که روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در حوزه استوری در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ گزارش می‌دهد. در حال حاضر، ۹ پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دیگر نسخه‌ای از استوری خود را در دسترس دارند، از جمله پلتفرم شبکه‌های تجاری لینکدین LinkedIn.

پخش زنده(Live stream)
پخش زنده در حال حاضر در رسانه های اجتماعی ترند است. شرکت ها از این رویکرد برای پخش محتوا، اعلام محصولات جدید، نمایش محصولات، و میزبانی جلسات پرسش و پاسخ زنده استفاده می کنند. پخش‌های زنده همچنین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با چالش‌ها و هدایا و همچنین نظرسنجی‌ها ، افراد بیشتری را به رسانه‌های اجتماعی خود ترغیب کنند.

به عنوان ابزاری برای تعامل در زمان واقعی، پخش زنده یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند، بهبود و تقویت ارتباط با مخاطبان هدف و به دست آوردن درک عمیق‌تر از علایق مخاطب است.

اگرچه TikTok به سرعت محبوبیت خود را به دست می‌آورد، اما اینستاگرام بار دیگر موفق شد توجه را به خود جلب کند و می‌تواند پلتفرم شماره یک باقی بماند که برندها این روزها تلاش‌های بازاریابی خود را به سمت آن سوق می‌دهند.

و با معرفی دو ویژگی که محبوبیت زیادی به دست آوردند - Reels و Stories (ریلز و استوری ) طبیعی است که بازیکنی است که رقابت با آن سخت باشد. این درحالی است که برندهایی که فالوور زیادی دارند در سال گذشته استفاده از استوری اینستاگرام خود را دو برابر کرده اند؛ یک مطالعه استوری اینستاگرام که توسط Socialinsider انجام شده است نشان داده است، در مقایسه با سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ اکانت های کوچک تا متوسط با تعداد فالوور تا ۱۰ هزار، میانگین تعداد استوری های اینستاگرام خود را در ماه تنها یک بار افزایش داده اند.

در حالی که برندهایی با ۱۰ تا ۵۰ هزار فالوور، افزایش میانگین سه استوری در اینستاگرام (از ۱۳ به ۱۶) دارند، پروفایل های اینستاگرام با تعداد طرفداران بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار فالوور میانگین تعداد استوری های پست اینستاگرام خود را از ۲۰ به ۲۹ افزایش داده اند.

با این حال، تغییرات قابل توجه تری به خصوص در مورد برندهایی با تعداد فالوورهای زیاد (بیش از ۱۰۰ هزار) مشاهده شد که در سال ۲۰۲۱ استفاده از استوری اینستاگرام خود را دو برابر کردند و به طور متوسط به ۵۰ استوری در ماه رسیدند، در حالی که در سال ۲۰۲۰ این تعداد به فقط ۲۴ مورد رسید.

این شکاف بزرگ، بدون شک، بر اساس تفاوت‌های عمده بودجه‌ای است که بین برندهای کوچک و بزرگ‌تر وجود دارد، آخرین برندها منابع مالی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایجاد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دارند.

البته باید یادآور شد اگر مخاطبان هدف شما عاشق استوری اینستاگرام هستند، باید از این ویژگی نیز برای دسترسی به افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید و پیام‌هایی را که می‌خواهید ارسال کنید، استفاده کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما به احتمال زیاد از آنها استقبال می کنند.

و همانطور که انتظار می رود، بسته به ماهیت پیام، برخی از استوریها بهتر است از طریق تصاویر بیان شوند، در حالی که برخی دیگر اگر به صورت ویدیو گفته شوند تأثیر بیشتری خواهند داشت.

طبق همان مطالعه ای که قبلاً ذکر شد، در مورد حفظ بیننده در یک استوری، صرف نظر از اندازه برند، استوری های ویدیویی اینستاگرام در نگه داشتن مردم برای تماشای بیشتر استوری یک برند موفق تر هستند.

اگرچه آنها نیمی از محتوایی را که معمولاً در استوری های اینستاگرام پست می شود نشان می دهند، استوری های تصویری بیشتر از استوری های ویدیویی باعث می شوند افراد سریعتر ترغیب شوند.

اما در مجموع، این انگیزه با روندهای کلی در بازاریابی دیجیتال مطابقت دارد، که نشان می‌دهد محتوای ویدیویی موج بعدی است که فرآیندهای ارتباطی را بیش از پیش تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استوری های اینستاگرام در مقایسه با پست های موجود در فید، نرخ دسترسی کمتری دارند.به دلیل فعال بودن بسیاری از ویژگی های سرگرم کننده و مبتکرانه، از پرسش گرفته تا نظرسنجی، شکی نیست که استوری های اینستاگرام تعاملی ترین نوع محتوای موجود در این پلتفرم هستند.و جای تعجب نیست که مردم آن را دوست دارند، زیرا مکالمات را تسهیل می کند و به افراد و برندها کمک می کند راحت تر با هم ارتباط برقرار کنند.

اگرچه ما دیدیم که استوری های اینستاگرام برای حضور یک برند در اینستاگرام چقدر اهمیت دارد، با توجه به افزایش عمده استفاده از این ویژگی، با تجزیه و تحلیل میانگین نرخ دسترسی استوری های اینستاگرام در مقابل پست ها در فید، مشخص می شود که برندها نباید فید خود را رها کنند.

یک کشف قابل توجه که توسط مطالعه عملکرد استوری اینستاگرام برجسته شد این بود که از نظر دسترسی، استوری اینستاگرام تنها به نیمی از افرادی که پست‌های معمولی در فید به آن دسترسی دارند، می‌رسد.

با توجه به ماهیت زودگذر استوری اینستاگرام که فقط برای ۲۴ ساعت در دسترس است، نیاز به محتوای بیشتر برای این نوع پست ها قابل درک است، اما کسب و کارهایی که بازاریابی اینستاگرامی انجام می دهند باید در تخصیص منابع خود بسیار مراقب باشند. در عین حال که یک استراتژی سنجیده برای ایجاد محتوای درون‌فید، اهمیت دارد.

برای شناسایی بهترین استراتژی‌ها برای استفاده از استوری‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۲، تیم Socialinsider بیش ازK ۹۶ استوری و ۱۴۸ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۶۵۴ پست در فید اینستاگرام را برای مقایسه میانگین نرخ دسترسی تجزیه و تحلیل کرد.

در میان این بررسیها در مورد تغییر عملکرد استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، چند دیدگاه مفید دیگر نیز وجود داشت، از جمله اینکه پست کردن بیش از ۵ استوری در روز می‌تواند نرخ ماندگاری را تا ۷۰ درصد افزایش دهد و استوری‌های مبتنی بر تصویر، در مقایسه با استوری های ویدیویی از نظر دسترسی کمی بهتر است.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha