۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
 تولیدکنندگان در آذربایجان غربی حمایت نمی شوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات
مدیرعامل صنایع غذایی پوک پوک ارومیه:

تولیدکنندگان در آذربایجان غربی حمایت نمی شوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات

ارومیه- پیروش، مدیرعامل صنایع غذایی پوک پوک ارومیه از عدم حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در استان آذربایجان غربی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در استان ناامید شده اند.

رحیم پیروش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال در بخش صنایع غذایی ارومیه فعالیت دارم، افزود: متاسفانه حمایت های لازم از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان انجام نمی شود و این مساله یک ناامیدی در بین تولید کنندگان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود عدم حمایت های لازم از صنایع غذایی و تولید در استان ۳۲۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند، اضافه کرد: اگر مشکل تامین مواد اولیه با حمایت مسئولان حل شود توانایی فعالیت دو شیفته و اشتغال چند برابری را داریم.

پیروش با اشاره به اینکه این واحد با تولید انواع محصولات خوراکی و شیرینی جات یکی از واحدهای برتر کشوری است، اظهار کرد: ۵۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد صادر می شود هر چند توانایی افزایش صادرات را در صورت حمایت توسط سازمان ها داریم.

وی با تاکید به اینکه در سال گذشته ۴۰۰ هزار دلار صادرات به عراق و افغانستان انجام شده است، اظهار کرد: مواد اولیه همچون پودر کاکائو و روغن شکلات نیز از ترکیه و مالزی وارد می کنیم.

پیروش در خصوص مشکلات این واحد تولیدی نیز یاد آور شد: مشکل در تامین مواد اولیه، عدم تخصیص سهمیه آرد و شکر و روغن کافی، قیمت بالای آرد تخصیصی و عدم حمایت سازمان های دولتی برای نوسازی و توسعه واحد و گاهی مانع تراشی در جهت تولید از جمله مشکلات این واحد تولیدی است.

مدیرعامل صنایع غذایی پوک پوک ارومیه بیان کرد: متاسفانه با مشکل تامین روغن و شکر مواجه هستیم و در حالی که در خود استان کارخانه قند داریم اما به دلیل برخی مانع تراشی ها از مشهد شکر تامین می کنیم.

پیروش اظهار کرد: متاسفانه از یک هزار تن سهمیه آرد واحد تنها ۱۶ تن آرد تهیه کردیم که همین عدم تامین مواد اولیه ها موجب شده جذب نیرو نداشته باشیم و امیدی برای نوسازی و توسعه واحد داشته باشیم.

گروه صنایع غذایی پوک پوک از بزرگترین واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات واقع در شمالغرب کشور است که از سال ۸۰ در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ارومیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha