۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۷
دولت از مداخله‌گری بی ثمر در امور اقتصادی دست بردارد
کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت از مداخله‌گری بی ثمر در امور اقتصادی دست بردارد

سیاست‌گذاران و فعالانی که در بطن اصلی تولید هستند و ساختارهای حقوقی این سیاست ها را تعیین می‌کنند باید ضمن بهبود فضای کسب و کار، فرهنگ تولید جهادی را در سال آینده پایه‌گذاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا پورفرج استاد دانشگاه با بیان اینکه تولید یک امر ساده نیست گفت: تولیدکنندگان از یک سو باید به فکر نوع انتخاب تکنولوژی و نیروی کار باشند و با تلفیق عوامل تولید، کالا یا خدمات ارایه کرده و از طرف دیگر باید بتوانند برای کالای تولیدی بازار فروش پیدا کنند تا محصول خود را فروخته و با به دست آوردن سود به تداوم تولید خود ادامه دهند. بنابراین، تولید یک امر ساده نیست و موانع زیادی بر سر راه آن وجود دارد.

علیرضا پورفرج افزود: با رفع موانع متعدد تولید، جهش تولید که وضعیت کنونی اقتصاد نیازمند آن است صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد، تولیدکنندگان با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری باید فصل نوینی از کیفی سازی تولید داخلی و ایجاد فضای رقابتی ایجاد کنند. افرادی که در قاعده تولید هستند یا مسئولان سیاست‌گذار باید از فرمایش‌های رهبری استفاده کنند. در واقع رهبری با طرح تعریف جدیدی از تولید جهادی، از تولیدکنندگان خواستار بر هم زدن سیاست‌های دشمن و استفاده از تلفیق مفهوم اقتصادی از تولید و جهاد هستند.

به گفته پورفرج؛ اگر سیاست‌گذاری درستی داشته و موانع را بتوانیم به درستی برطرف کنیم به عملکرد جدیدی در تولید دست یافته و با استفاده از تعریف تولید جهادی، کشور به استقلال می‌رسد.

این استاد دانشگاه گفت: سیاست‌گذاران و فعالانی که در بطن اصلی تولید هستند و ساختارهای حقوقی این سیاست‌ها را تعیین می‌کنند باید ضمن بهبود فضای کسب و کار، فرهنگ تولید جهادی را در سال آینده پایه‌گذاری کنند و زمینه را برای استقلال کشور فراهم کرده و میزان وابستگی به خارج را کاهش دهند.

وی عنوان کرد: تولید جهادی در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی بوده و آغاز فصل نوین تحول در مسیر تولید و ثروت ملی و افزایش رفاه در جامعه است.

پورفرج تاکید کرد: تولیدکنندگان باید مردم را لایق محصولات با کیفیت اقتصادی بدانند و به شکل جدی به دنبال کیفی‌سازی در فضای تولید باشند.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی فضای تولید، باعث رقابتی شدن و افزایش صادرات خواهد شد، خاطر نشان کرد: وزرای کشور باید به عنوان یک تکلیف دینی این امر را جدی گرفته و فرمایش مقام معظم رهبری را سر لوحه کارهای خود قرار دهند. در این صورت نارضایتی مردم از تولیدات داخلی برطرف می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: اگر سیاست حاکمیت بر اساس انحصارگری ادامه یابد مشکل آفرین خواهد بود. دولت باید از مداخله‌گری بی ثمر در امور دست برداشته و به سمت نظارت حرکت کند. دولت باید انحصار طلبی، رانت و امضاهای طلایی را بشکند.

وی اظهار کرد: افزایش کیفی با ایجاد فن آوری و تکنولوژی رخ می‌دهد و تکنولوژی هم با نگاه برون‌گرا و ضد انحصاری امکان‌پذیر است.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha