۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

به رغم اقدامات بحث برانگیز اخیر در مورد محدودیت‌های ویزا، ایالات متحده یکی از مقاصد برتر دانشجویان بین المللی در جهان باقی مانده است.

به گزارش بازار، به رغم اقدامات بحث برانگیز اخیر در مورد محدودیت‌های ویزا، ایالات متحده یکی از مقاصد برتر دانشجویان بین المللی در جهان باقی مانده است. جذابیتی که ایالات متحده برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند، تنوع گسترده برنامه‌های تحصیل در آمریکا و دانشگاه‌ها، رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا، آزمایشگاه‌های مجهز، بودجه سخاوتمندانه دکترا و فرصتی برای شناخت فرهنگ‌ها از سراسر جهان است.

با توجه به قوانین مهاجرتی جدید آمریکا و همچنین قوانین ویزای بحران جهانی ویروس کرونا، تغییراتی را متحمل شده اند و پروسه ویزای تحصیلی آمریکا کمی پیچیده‌تر شده است، اما این نباید مانع از دنبال کردن رویای خود برای تحصیل درآمریکا شود. بنابراین بیایید در مورد مراحل اصلی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا خود بدانید کمی صحبت و بحث کنیم:

مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید باید تصمیم بگیرید که در کدام ایالت قصد تحصیل و زندگی را دارید. پیش از مهاجرت حتما از این موضوع مطمئن شوید و انتخاب صحیحی داشته باشید. برای شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا به نامه پذیرش (فرم I-۲۰) از دانشگاه نیاز دارید. برخی از دانشگاه‌های آمریکا نیز ممکن است به شما در مورد فرآیند درخواست ویزا کمک و مشاوره ارائه دهند، بنابراین تعارف نکنید و برای دریافت پاسخ سوالات خود به آنها مراجعه کنید.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در آمریکا کدام‌اند؟

از جمله دانشگاه‌های معروف و برتر با رنکینگ جهانی بالا که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان خواهان تحصیل در آمریکا هستند شامل دانشگاه North East، دانشگاه سانفرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، دانشگاه ایالتی ویچیتا، دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی، دانشگاه بی پت است.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

برای تحصیل در آمریکا سه نوع ویزای دانشجویی مختلف وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی که به ایالات متحده می آیند صادر می‌گردد:

مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

ویزای F-۱ : برای دانشجویانی که در یک برنامه دانشگاهی یا برنامه زبان انگلیسی شرکت می کنند صادر می شود که تا پایان برنامه تحصیلی شما در آمریکا معتبر است.

ویزای J-۱ : این نوع ویزا برای دانشجویان انتقالی صادر می‌شود.

ویزای M-۱ : برای دانش آموزانی که قصد دارند در یک مدرسه غیر آکادمیک (فنی) یا حرفه ای، به استثنای آموزشگاه‌های زبان شرکت کنند، این نوع ویزا صادر می‌گردد.

ما بر روی ویزای F۱ تمرکز خواهیم کرد، زیرا این رایج ترین ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند بصورت تمام وقت در کالج‌های ایالات متحده تحصیل کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

متقاضیان برای دریافت ویزا باید چندین معیار سختگیرانه را رعایت کنند، این الزامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشجویان باید اقامتگاهی در کشور خود داشته باشند تا پس از اتمام تحصیلات خود به آنجا برگردند.
  • دانشجویان فقط می توانند در مؤسسات آکادمیک معتبر (مدارس مورد تایید SEVP) که از طریق آن ویزا تحصیلی آمریکا اعطا شده است، تحصیل کنند.
  • متقاضیان باید اثبات کنند که تمکن مالی و حمایت مالی کافی دارند. متأسفانه مبلغ مورد نیاز ماهانه به طور رسمی تعریف نشده است و ممکن است بسته به کشور شما متفاوت باشد.
  • همه متقاضیان باید نشان دهند که پیوندهای قوی با کشور خود دارند، مانند نامه پیشنهاد شغلی پس از اتمام تحصیل، دارایی‌های شخصی (مانند خانه، زمین، وسیله نقلیه و غیره)، حساب‌های بانکی، خانواده و غیره.
  • بسته به کشوری که از آن درخواست پذیرش می کنید ممکن است مدارک اضافی مورد نیاز باشد.
  • صحبت کردن به زبان انگلیسی برای ویزای تحصیلی آمریکا الزامی نیست، اما برای پذیرش دانشگاه شما الزامی خواهد بود. شما همچنین باید در طول مصاحبه ویزای خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

ابتدا باید سفارت یا کنسولگری وابسته به کشور یا منطقه خود را پیدا کنید که در آن درخواست ویزای خود را ارسال کنید. شما می توانید سایت دانشگاه مورد نظر خود را در این لیست از وب سایت‌های سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده بیابید.

اگرچه ممکن است این فرآیند متفاوت باشد یا نیاز به مراحل اضافی داشته باشد، بسته به کشور و سفارت یا کنسولگری شما، هنگام درخواست ویزای تحصیلی آمریکا به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • گواهی صلاحیت برای تعیین وضعیت دانشجویی غیرمهاجر (F-۱) (فرم I-۲۰)، که پس از پرداخت هزینه SEVIS از دانشگاه شما دریافت می شود: که هزینه آن معادل ۳۵۰ دلار است.
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ۱۶۰ دلار برای سفارت ایالات متحده در کشور شما.
  • فرم آنلاین DS-۱۶۰ را برای ویزای غیر مهاجرتی ارسال کنید و آن را در مصاحبه خود به همراه داشته باشید.
  • پاسپورت با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت در نظر گرفته شده در ایالات متحده.
  • هر پاسپورت قدیمی که دارید را نیز به همراه داشته باشید.
  • مدارکی که وضعیت مالی شما (صورت حساب بانکی) یا حمایت مالی در طول تحصیل شما را ثابت می کند.
  • عکس رنگی دیجیتال استاندارد شده که اخیر گرفته‌اید.
  • ریز نمرات، دیپلم، مدارک تحصیلی، یا گواهینامه‌های مدارسی که در آن شرکت کرده‌اید، و هر نمره آزمون استاندارد را نیز ضمیمه کنید.
  • مهم ترین فاکتور برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در مصاحبه F۱-Visa شرکت کنید.

مصاحبه ویزای F-۱ شما مشخص می کند که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی F۱ ایالات متحده هستید یا خیر. اسکن اثر انگشت دیجیتال برای ثبت گرفته خواهد شد. پاسپورت شما گرفته می‌شود تا بتوانید ویزا خود را دریافت کنید و به شما اطلاع داده می شود که چه زمانی می توانید آن را پس بگیرید.

مدارک منابع مالی مورد نیاز برای ویزای F۱

  • اظهارنامه مالیاتی ۳ سال گذشته (فرم ۱۶)
  • صورتحساب/ دفترچه حساب بانکی در ۳ سال گذشته
  • اصل فیش های حقوق و دستمزد و نامه‌های استخدامی
  • گواهی CA
  • نامه بورس تحصیلی (در صورتی که متقاضی آن را دریافت کرده باشد)
  • نامه تاییدیه وام توسط بانک یا مرجع مربوطه

برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا به کجا باید مراجعه کنم؟ فرآیند چیست؟

معمولاً دانشجویان برای ویزا از سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود یا کشور محل اقامت خود درخواست می کنند. البته توجه داشته باشید که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد و باید به کشور ترکیه یا یکی از کشورهای همجوار مراجعه نمایید.

برای دریافت شرایط خاص سفارت باید به وب سایت آن سفارت مراجعه کنید. سپس درخواست آنلاین ویزای DS-۱۶۰ را پر کنید، هزینه های درخواست را بپردازید.

شما از اطلاعاتی که پس از تکمیل DS-۱۶۰ دریافت می‌کنید برای گرفتن وقت مصاحبه برای ویزای تحصیلی آمریکا استفاده می‌کنید و سپس پرینت فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا و مدارک دیگر را با خود در آن مصاحبه می‌آورید. با این حال رویه‌ها برای دفاتر کنسولی مختلف متفاوت است، بنابراین برای اطلاعات دقیق باید با آنها تماس بگیرید. با مراجعه به www.unitedstatesvisas.us می توانید پیوندهای فعلی به این وب سایت‌های کنسولی و اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند ویزا تحصیلی را بیابید.

می‌توانید برای تحصیل در آمریکا به مؤسسه مهرآیین تکیه کنید

کارشناسان متخصص مؤسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری(MMCF)، با تجربه و مهارت کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی، به طور تخصصی بر روی مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا کار میکنند. شما میتوانید با خیالی آسوده از مشاوران مهرآیین مخبری، اطلاعات موثق در زمینه مهاجرت تحصیلی به این دو کشور کسب کنید. کارشناسان ما میتوانند به شما کمک کنند تا کالج‌ها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های زبان منتخب را در ایالات متحده انتخاب کنید و به آن‌ها درخواست بدهید. برای ارتباط با مؤسسه مهرآیین مخبری کلیک کنید.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha