۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴
افزایش رشد اقتصادی با رفع تحریم‌ها
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

افزایش رشد اقتصادی با رفع تحریم‌ها

با رفع تحریم‌ها امکان سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و افزایش نرخ اشتغال دور از انتظار نبوده و علاوه بر افزایش رشد اقتصادی موجب ثبات بازارهای داخلی می شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهرافروز توکلی کارشناس اقتصاد با بیان اینکه رفع تحریم در تمامی بخش‌های اقتصادی تاثیر مثبتی دارد گفت: اثرات مذاکرات می‌تواند چشم انداز جدیدی برای اقتصاد ایران به وجود آورد که بر اساس آن می توان به رشد اقتصادی امیدوار شد زیرا در این صورت امکان سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و افزایش نرخ اشتغال را به دنبال دارد و موجب ثبات در بازارهای داخلی می‌شود.

توکلی در این باره عنوان کرد: برداشته شدن تحریم‌های نفتی عامل مهمی در ایجاد منابع ارزی جدید و جلوگیری از نوسان بازار ارز و سایر بازار دارایی‌ها خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با برداشته شدن تحریم همچنین روابط بین بانکی ایران و سایر کشورها می‌تواند برقرار باشد تا جریان سرمایه را که لازمه توسعه تجارت است، تسهیل کند.

وی تاکید کرد: با رفع تحریم‌ها باید مانع حضور و ورود منفعت طلبانی شد که تصمیم آنها بدون علم و صرفاً بر اساس منفعت‌های شخصی گرفته می‌شود.

توکلی در ادامه اظهار کرد: با رفع تحریم، امکان جلب سرمایه‌گذاری خارجی به وجود می‌آید زیرا اکنون بخش‌های زیربنایی مانند نفت، گاز و پتروشیمی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری هستند و در این حوزه‌ها باید انتقال تکنولوژی اتفاق افتاده و سرمایه‌های جدید وارد صنایع بالادستی و حتی پایین دستی آنها شود.

وی عنوان کرد: این مساله از طریق سرمایه‌گذاری‌های مجدد و انتقال تکنولوژی امکان‌پذیر است. بنابراین، ابعاد اثرگذاری لغو تحریم ها بر اساس چشم انداز جدیدی که به وجود می‌آید، ‌ بسیار زیاد است و در درجه اول شاخص‌های اقتصاد کلان مانند رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و ... را تحت تاثیر قرار داده و در مرحله بعد می‌تواند بر فضای کسب و کار تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha