۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
۸ هزار کارگر در صف پوشش بیمه‌ای| طرح تکمیل زنجیره بیمه کارگری روی میز مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به بازار خبر داد

۸ هزار کارگر در صف پوشش بیمه‌ای| طرح تکمیل زنجیره بیمه کارگری روی میز مجلس

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ هزار کارگر داریم که هنوز در صف تحت پوشش قرار گرفتن بیمه قرار دارند.

کیومرث سرمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مطالبات بخش کارگری و بررسی این موارد در مجلس گفت: کارگران مطالبات و مشکلات خاص خود را دارند.

وی افزود: این مشکلات به ویژه در بخش بیمه کارگری بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر ۸ هزار کارگر داریم که هنوز در صف تحت پوشش قرار گرفتن بیمه قرار دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در راستای برطرف ساختن مشکلات در بخش بیمه کارگری، ما طرحی را در کمیسیون به تصویب رساندیم و این طرح را جهت بررسی به هیئت رئیسه مجلس ارسال کردیم.

سرمدی تاکید کرد: این طرح به عنوان طرح تکمیل زنجیره بیمه کارگری مطرح شده است لذا از طریق این طرح تلاش داریم تا افرادی که در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه هستند را بیمه کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه درباره چرایی به تاخیر افتادن بیمه کارگران گفت: بخش عمده‌ای از این مسئله به نبود منابع باز می‌گردد لذا منابعی که در اختیار می‌گذاریم با تعداد کارگران که باید تحت پوشش قرار بگیرد همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: البته ما در بسیاری از موارد مشکلاتی نظارتی هم داریم لذا عدم نظارت کافی در این بخش موجب می‌شود که ما بیاییم و بگوییم تعداد a نفر را تحت پوشش قرار داده ایم، اما اگر این آمار درست بررسی شود می‌بینیم که شاید فردی شغل دیگری در جامعه دارد و به لحاظ اینکه پرداختی اش در آن شغل کمتر است، با اسم کارگر آمده در شغلی دیگر بیمه شده و عملاً حقوق کارگران واقعی در این بخش را تضییع کرده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha