۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
۶۵هزار نفر از میاندوآب به تهران و قم مهاجرت کرده اند| کمبود آب در بخش کشاورزی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۶۵هزار نفر از میاندوآب به تهران و قم مهاجرت کرده اند| کمبود آب در بخش کشاورزی

ارومیه- عیسی زاده، نماینده مردم شهرستانهای میاندوآب، باروق و چهاربرج در مجلس شورای اسلامی از مهاجرت ۶۵ هزار نفر از مردم این منطقه طی سال های اخیر به تهران و قم خبر داد.

مهدی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از محرومیت و نبود امکانات رفاعی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه از محرومیت زیادی برخوردار است، در باروق به غیر از دامداری و کشاورزی هیچ زیرساختی وجود ندارد.

وی با اشاره کمبود آب به خصوص در بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد: اگر آب کشاورزی اختصاص یابد نیازی به نهادهای دامی نخواهیم داشت چرا که حاصلخیزی خاک منطقه در صورت وجود آب ضمن اشتغال زایی، نیازهای دامی منطقه را تأمین خواهد کرد.

بخش کشاورزی میاندوآب از کمبود آب رنج می‌برد
نماینده مردم میاندوآب، باروق و چهاربرج با بیان اینکه آب این شهرستان به سایر استان‌ها تخصیص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این منطقه آبی وجود ندارد، بیشتر زمین‌های کشاورزی این منطقه دیم است و باید از رودخانه اجیرلی یک میلیون مترمکعب به این منطقه تخصیص داده شود.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: در صورت عدم تأمین آب مورد نیاز نهاده‌های دامی اختصاص یابد تا دام‌های مولد کشتار نشود، چرا که هم اکنون زیرساخت‌ها در باروق آماده نشده و به شدت نیازمند توجه ویژه مسئولان هستیم.

وی گفت: در گذشته وقتی اعتبارات در میاندوآب تخصیص می‌یافت، چیزی به باروق نمی‌رسید و اربط به عنوان آخرین روستای باروق که در همسایگی آخرین روستای آذربایجان شرقی بنام قلی‌کندی قرار دارد که دارای امکانات گاز، راه، اینترنت بوده و جمعیت آن تثبیت شده ولی روستای اربط این امکانات را ندارد و مردم آن مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر روستاهای منطقه فاقد مدرسه هستند
عیسی زاده با گلایه از فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی در این منطقه نیز گفت: در بیشتر روستاهای باروق مدارس به صورت کانکسی هستند و حتی برخی روستاها نیز فاقد مدرسه هستند و باید دانش‌آموزان با خودرو جهت تحصیل به روستای دیگر رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه در مرکز بخش نختالو به احداث مدرسه شبانه روزی نیاز است، افزود: دانش‌آموزان در این روستاها با مشکل مواجه هستند و ساخت مدرسه در نختالو به جهت مرکزیت روستاها نیاز و ضروری است.

وی ایجاد و ساخت مراکز تفریحی و ورزشی را در این بخش به جهت رفاه جوانان منطقه ضروری دانست و گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه حداقل هفت ماه در این منطقه زمستان است که برای اوقات فراغت جوانان به وجود دو باب سالن ورزشی نیاز است.

لزوم توجه ویژه به مراکز درمانی میاندوآب
نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب، باروق و چهاربرج در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین فاز دوم درمانگاه نختالو در دستور کار قرار گیرد چرا که به جهت بعد مسافت زیاد با مراکز درمانی شهرستان و همچنین بسته بودن راه ارتباطی منطقه در اثر بارش برف و کولاک بیماران در اسرع وقت به بیمارستان نمی‌رسند.

عیسی‌زاده افزود: همچنین اختصاص آمبولانس پیشرفته، دایر شدن شهرداری در نختالو در راستای عمران و آبادانی این بخش، تعبیه ماشین‌آلات راهداری مدرن، ایجاد راه‌های دسترسی از روستاها به محور سرچم با خرید اراضی در جهت سهولت در ارتباط، توجه به گردشگری این منطقه به جهت وجود آثار تاریخی و طبیعی بکر در این بخش و حضور گردشگران زیادی مورد توجه قرار گیرد.‌

کد خبر: ۱۳۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha