۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه شویی در آذربایجان شرقی
مدیر شیلات آذربایجان شرقی خبرداد؛

تولید آبزیان با آب کارگاه‌های ماسه شویی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاه‌های ماسه شویی در استان خبر داد و گفت: می‌توان جهت تولید انواع ماهیان به میزان ۵۰۰ تن در سال برنامه ریزی کرد.

به گزارش بازار، قاسم جعفروند اظهار کرد: امروزه افزایش جمعیت جهانی باعث افزایش تقاضای جهانی برای غذا شده است و این مدیریت با توجه به محدودیت منابع آبی با نگاهی نو به توان‌های بالقوه بخش آبزی پروری در استان نسبت به ایجاد امنیت غذایی در این حوزه و تولید ماهیان در سیستم‌های مختلف از جمله کارگاه‌های ماسه شویی اقدام کرده است.

وی افزود: پرورش ماهی در کارگاه‌های شن و ماسه شویی با توجه به امکانات بالقوه موجود از جمله وجود مخازن و استخرها و آب مناسب از نظر کیفی و کمی باعث تولید ماهی با هزینه کم و استفاده دو منظوره از آب مصرفی این کارگاه‌ها می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در صورت پرورش ماهی ابتدا آب مصرفی به ترتیب از چندین استخر پرورش ماهی بتنی عبور می‌کند سپس آب خروجی از استخرها جهت ماسه شویی استفاده می‌شود و در نهایت به استخرهای ترسیب می‌رسد که با فیلتراسیون و رسوب گیری دوباره به چرخه مصرف بر می‌گردد.

وی ادامه داد: تلفیق مصرف آب هم در پرورش ماهی و هم در ماسه شویی راهکار مناسبی است که علاوه بر مصرف بهینه آب باعث افزایش تولید آبزیان می‌شود.

جعفروند افزود: این طرح با کمک به اهداف توسعه‌ای شیلات و همچنین ایجاد درآمد اضافی برای صاحبان کارگاه‌ها باعث ترویج فرهنگ آبزی پروری و آبزی مصرفی در منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: با لحاظ تعیین کیفیت آب مصرفی و با تخمین وجود تعداد ۱۰۰ کارگاه شن و ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی، می‌توان جهت تولید انواع ماهیان به میزان ۵۰۰ تن برنامه ریزی کرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha