۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
رشد ۸ درصدی اقتصاد زنجان پیش‌بینی شده است
نماینده مردم ماهنشان در مجلس:

رشد ۸ درصدی اقتصاد زنجان پیش‌بینی شده است

زنجان- خاتمی، نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: دولت رشد هشت درصدی را برای اقتصاد استان در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده و این درصد در بخش سرمایه‌ای ۴.۵ و در بخش بهره‌وری ۳.5 درصد است.

مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت رشد هشت درصدی را برای اقتصاد استان زنجان در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است، گفت: این درصد در بخش سرمایه‌ای ۴.۵ و در بخش بهره‌وری ۳.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه مبلغ پیش‌بینی شده برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در لایحه بودجه سال آینده ۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان است،اظهار داشت: تسهیلات ازدواج به نسبت سن ازدواج ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات فرزند آوری بین فرزند اول تا چهارم ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت:۶۰ درصد از درآمدهای مالیاتی استان طبق بودجه تدوین شده از استان خارج می‌شود و با توجه به وجود معادن، صنایع و کشاورزی مالیات قابل توجهی برای استان پیش‌بینی شده است.

خاتمی تاکید کرد: برنامه دولت برای فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در دستور کار است و به نظر احصا و کشف قیمت این پروژه‌ها در کوتاه‌مدت بعید است.

وی از وضع مالیات برای سیگار به صورت واقعی خبر داد و گفت: درآمد حاصل از این وضع مالیات در خوابگاه‌های دانشجویی، ورزشگاه‌های نیمه‌تمام، کمک به مددجویان دستگاه‌های امدادی و قانون تعرفه‌گذاری پرستاران هزینه خواهد شد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حداقل حقوق پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگی هم ۵ میلیون تومان است و مالیات بر حقوق و دستمزد هم در این لایحه پلکانی و بین ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد لحاظ شده است.

خاتمی گفت: پیش بینی‌هایی برای حل مشکلات موجود از جمله طرح محرومیت زدایی بسیج با محوریت سپاه انصار المهدی (عج) انجام شده و برای تکمیل سد مراش و «بلوبین» هم قرار است ماده ۵۶ اعمال و آبگیری این دو سد تا پایان سال آینده آغاز شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha