۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
بانک‌ها برای رفع مشکل گلخانه‌داران اصفهانی کمک کنند| تلاش برای از سر گرفتن صادرات فلفل دلمه‌ای
پیگیری بازار؛

بانک‌ها برای رفع مشکل گلخانه‌داران اصفهانی کمک کنند| تلاش برای از سر گرفتن صادرات فلفل دلمه‌ای

اصفهان - مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بانکهای اصفهان برای رفع مشکل گلخانه‌دارانی که برای صادرات محصول خود با مشکل مواجه شدند نهایت مساعدت را داشته باشند و سودی دریافت نکنند.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و شرایط اقلیمی، نیاز به مصرف بهینه آب و روی آوردن به کشت گلخانه‌ای ضرورت ویژه کشور تلقی می‌شود و باید نگاه جدید و ویژه به گلخانه‌ها داشته باشیم.

وی از افزایش ۱۰ برابری محصولات کشاورزی در روش کشت گلخانه ای خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه در گلخانه‌ها سعی بر مصرف بهینه آب وجود دارد، امروز گلخانه‌ها ضرورت و نیاز اساسی کشور محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: محصولات گلخانه‌ای ایران از سوی کشور روسیه برگشت داده شد و در حال حاضر صادرات متوقف شده است و برخی از گلخانه‌داران از جمله دهاقانی‌های اصفهان متضرر شده‌اند زیرا نقطه هدف صادرات فلفل دلمه‌ای دهاقان، کشور روسیه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اذعان کرد: ما همه سعی خود و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این مشکل رفع شود و به زودی تیمی از کارشناسان روسیه برای بازدید از نحوه مصرف سموم به دهاقان خواهند آمد.

کوتاهی‌ها هم دخیل هستند
وی از برخی کوتاهی‌های منجر به این زیان سخن گفت و اذعان کرد: سازمان حفظ نباتات و علوم پزشکی هر کدام به نوبه خود به نامه روسیه مبنی به لغو صادرات بی‌توجهی کرده و اکنون نیز هر یک مشکل را به گردن دیگری می‌اندازند و حاضر به پذیرش وظیفه خود برای پیگیری نیستند.

مرادمند تصریح کرد: از ابتدا در پاسخ‌گویی به نامه مربوطه کوتاهی انجام شد تا امروز شاهدبرگشت محصولات گلخانه‌ای ایران از روسیه و ضرر و خسارت گلخانه‌دارانی هستیم که بسیاری از آنها تازه تأسیس بوده‌اند.

وی تاکید کرد: گلخانه داران خسارت دیده با مشکل پرداخت اقساط مواجه هستند و بر این اساس از بانک‌ها تقاضا داریم که نهایت مساعدت را با گلخانه داران داشته و سودی بابت وام‌ها دریافت نکنند ضمن اینکه دولت نیز باید در این زمینه کمک ویژه داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha