۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
بانک مرکزی روسیه از انتشار آزمایشی روبل دیجیتال در این کشور خبر داد
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

بانک مرکزی روسیه از انتشار آزمایشی روبل دیجیتال در این کشور خبر داد

بانک مرکزی روسیه از انتشار آزمایشی روبل دیجیتال در این کشور خبر داده و اعلام کرد که نخستین تراکنش های ارز دیجیتال ملی این کشور، با موفقیت انجام شده است.

به گزارش بازار، بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه ای رسمی از انتشار آزمایشی روبل دیجیتال در این کشور خبر داد. بنا به گفته مدیران ارشد بانک مرکزی روسیه، طی این فرآیند آزمایشی، نخستین تراکنش روبل دیجیتال (CBDC) توسط شهروندان این کشور با موفقیت انجام شد.

به گفته بانک مرکزی روسیه، سه بانک از مجموع ۱۲ موسسه مالی در گروه آزمایشی روبل دیجیتال قبلاً پلت فرم CBDC را آزمایش کرده و دو بانک از آنها چرخه کامل انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان را با استفاده از برنامه های بانکداری تلفن همراه با موفقیت آزمایش کرده اند.

لازم به ذکر است، پیشتر دولت و بانک مرکزی روسیه از برنامه خود برای راه اندازی روبل دیجیتال در ماه های نخست سال جاری میلادی خبر داده بودند و اکنون امکان نصب اپلیکیشن کیف پول روبل دیجیتال برای شهروندان و مشتریان بانکی این کشور فراهم شده است.

در همین راستا، «اولگا اسکوروبوگاتووا» معاون اول بانک مرکزی روسیه طی سخنانی توضیح داد که انتشار روبل دیجیتال نشان دهنده یک فرصت جدید برای شهروندان، شرکت ها و دولت این کشور است و تاکید کرد که چنین تراکنش هایی در هر منطقه از کشور رایگان و در دسترس خواهد بود.

گفتنی است، بانک مرکزی چین نیز پیشتر مرحله آزمایشی انتشار و تراکنش های مبتنی بر یوآن دیجیتال را آغاز کرده و انتظلر می رود در سال جاری میلادی، یوآن دیجیتال به طور کامل در دسترس شهروندان این کشور و همچنین کشورهای طرف معامله با شرکت های چینی قرار گیرد؛ پدیده ای که تا حد زیادی از اهمیت نقش سوئیفت به عنوان ابزار اعمال قدرت سیاسی و اقتصادی ایالات متحده خواهد کاست.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha