۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال آینده اختصاص یافت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جلیل میرمحمدی درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود: تعدادی از پرستاران به دلیل شرایط کاری سخت و پرداختی کم، از کشور مهاجرت می‌کنند، متولیان امر نسبت به مدیریت صحیح این مشکل نباید غافل و بی تفاوت باشند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: طبق آمار منتشر شده، نسبت پرستار به جمعیت در کشورهای اروپایی و توسعه یافته در حدود ۹ پرستار به ازای ۱۰۰۰ نفر است در صورتی که همین آمار در کشور ما ۱/۶ است، با شیوع اپیدمی کرونا حدودا ۱۵۰ پرستار در کشور به شهادت رسیدند و این رقم در جای خود برای کشوری که نیازمند چنین نیروی متخصصی است یک خسارت جدی محسوب می‌شود.

میرمحمدی در مورد آخرین وضعیت پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا سیاست‌های رفتار نادرست با پرستاران در قالب قراردادهای ۸۹ روزه با آن‌ها باب شد، این ظلمی بزرگ در حق این گروه از پرستاران بوده و تمدید آن به مدت ۳ ماه ظلمی بزرگتر؛ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این راستا حامی پرستاران و پیگیر مطالبات به حق آن‌ها است. پرستاران ۸۹ روزه با کمترین حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط همراه مردم بوده‌اند و نمی‌توانیم نسبت به ایثار این گروه بی تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ۱۴ سال بر زمین مانده بود در طول چند ماه گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با کار کارشناسی دقیق به سرانجام رسید؛ در حال حاضر این آئین نامه به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: توجه به وضعیت استخدامی پرستاران تا مطالبات بحق آن‌ها را بارها رییس جمهور تاکید و رهبر انقلاب توصیه کرده‌اند. تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی بود که به دلیل کمبود منابع مالی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و طی پیگیری‌های صورت گرفته شده توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در کمیسیون تلفیق نتیجه داده است.

میر محمدی تصریح کرد: قرار بود قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۳ ماه پایانی سال اجرایی شود، متاسفانه به دلیل عدم اختصاص منابع مالی آن نتوانستیم بیمه‌ها را برای اجرایی کردن آن‌ها پای کار بیاوریم در نهایت کمیسیون تلفیق با پیش بینی منابع مالی آن ردیف اعتبارات مشخصی از محل منافع فروش سیگار در بودجه سال آینده در نظر گرفت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تعرفه گذاری مطالبات پرستاران از مصوبات حوزه سلامت است، امیدوارم با بیشترین آرا در صحن علنی مجلس هم تصویب شود چرا که معیشت پرستاران در کنار مهاجرت آن‌ها واقعیت غیر قابل انکار این روزها است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: اگر به مسئله پرستاران به صورت جدی توجه نشود در آینده نزدیک با چالش کمبود پرستار در کشور مواجه خواهیم بود؛ پس از امروز باید به فکر تربیت نیروی پرستار متخصص برای فردای کشور باشیم و همچنین نیازهای مادی و معنوی پرستاران را در نظر بگیریم.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha