۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
افزایش ارز ترجیحی یا یارانه نقدی؛ دوراهی دولت در تامین کالای اساسی مردم در سال آینده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد؛

افزایش ارز ترجیحی یا یارانه نقدی؛ دوراهی دولت در تامین کالای اساسی مردم در سال آینده

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر میزان یارانه نقدی در سال آینده به اندازه امسال باشد، قطعا بسیاری از مردم نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مبنی بر اینکه میزان یارانه نقدی در سال ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد، گفت: دولت در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی اختصاص داد و این موضوع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمد و عملیاتی شد.

وی بیان کرد: این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ میزان یارانه برای تامین کالاهای اساسی به ۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم اینکه شاهد افزایش قیمت‌ها در بسیاری از کالاها هستیم و با جهش قیمتی مواجهیم، باید دولت میزان یارانه برای تامین کالاهای اساسی را افزایش می‌داد تا مردم در سال آینده با مشکل مواجه نشوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع، در سال ۱۴۰۰، ۱۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی وجود داشت که دولت باید برای سال آینده حداقل این اعتبار را تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌داد، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه دولت ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی را در لایحه بودجه پیشنهادی خود به مجلس کاهش داد.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: با این شرایط، اگر میزان یارانه نقدی در سال آینده به اندازه امسال باشد، قطعا بسیاری از مردم نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در این شرایط یا دولت باید ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha