۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
بدهی مشترکین برق همدان به این شرکت یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال است
مدیرعامل شرکت برق همدان:

بدهی مشترکین برق همدان به این شرکت یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال است

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بدهی مشترکین برق این استان به شرکت برق را یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش بازار؛ علی سهرابی بیدار با تأکید بر پرداخت به موقع صورتحساب برق گفت: بدهی مشترکین برق استان همدان به این شرکت یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال است که از این میزان بدهی ۲۹ درصد در بخش خانگی، ۲۵ درصد در بخش عمومی، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی و یک درصد نیز مانده بدهی بخش صنعتی و ۱۶ درصد در بخش سایر مصارف است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به بحث تعرفه‌ها عنوان کرد: بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آیین‌نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی با هدف اصلاح مصرف به تصویب هیئت وزیران رسید و مطابق این مصوبه از ابتدای بهمن ماه یارانه برق مشترکین پرمصرف حذف شد.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح توزیع عادلانه یارانه تأمین برق مشترکین و هدایت مشترکین پرمصرف به سمت خوش مصرف است، بیان کرد: بر اساس نظام جدید تعرفه‌گذاری برق که از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرا شده است، ملاک عمل برای تعیین نرخ پاداش هزینه‌های تمام شده برق است و با احتساب متوسط هزینه سوخت نیروگاهی، تبدیل انرژی و هزینه توزیع در دو سال گذشته معادل ۲۵۰ تومان برای هر کیلووات تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پله‌های تعرفه‌ها گفت: الگوی مشترکین برق استان همدان در ماه‌های غیرگرم سال مصرف تا ۲۰۰ کیلووات و در ماه‌های گرم سال از خرداد تا پایان شهریور ماه ۳۰۰ کیلووات است که اگر مصرف بر اساس این الگو باشد هیچ گونه تغییری در نرخ تعرفه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: در صورتی که مصرف بیش از الگوی تعیین شده باشد، مازاد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات معادل ۱.۵ برابر نرخ پایه، مازاد ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات معادل ۲.۵ برابر نرخ پایه و مازاد ۴۰۰ کیلوات به بالا با ۳.۵ برابر نرخ پایه محاسبه می‌شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha