۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
افراد دارای ایده برای راه اندازی کسب و کار حمایت می شوند
مدیر پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج در خراسان جنوبی:

افراد دارای ایده برای راه اندازی کسب و کار حمایت می شوند

بیرجند- مدیر پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج در خراسان جنوبی گفت: از افراد که دارای ایده برای راه اندازی کسب و کار هستند در صورتی که به ما مراجعه کنند، حمایت می شود.

مصطفی وقاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از افراد خلاق و ایده پرداز برای راه اندازی کسب و کار در صورتی که به ما مراجعه کنند، حمایت می شود و برای انجام این کار باید طرح های فناورانه خود برای بررسی در شورای پژوهش پردیس ارائه کنند.

به گفته وی در صورتی که شرایط مورد نظر را داشته باشند مکان لازم برای استقرار به آنها در پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج و تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک بلا عوض داده می شود و با مشاوره رایگان و تامین مالی از آنها خواسته می شود تا ایده خود را در شش ماه به محصول تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: اگر در این مدت نتوانستند ایده خود را به محصول تبدیل کنند دو ماه دیگر هم به آنها برای انجام این کار فرصت داده می شود تا نمونه اولیه محصول خود را ارائه و برای ثبت شرکت خود اقدام کنند که به این مرحله ، مرحله پیش رشد گفته می شود.

وقاری تصریح کرد: بعد از آن افراد مورد نظر وارد مرحله رشد می شوند و در این مرحله به بسیج سازندگی برای استفاده از وام فناورانه تا سقف۱۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی کسب و کار معرفی می شوند و اگر نیاز بود برای رفع چالش های موجود در مسیر آنها مذاکره می شود.

وی با بیان این که از ۳۰ نفری که در هفته پژوهش در نمایشگاه حسینه جماران شرکت کرده بودند شش نفر در پردیس پذیرش شدند، اظهار کرد: بقیه این افراد از شهرستان های استان در این نمایشگاه شرکت کرده بودند که امکان استقرار آنها در پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج مرکز استان وجود ندارد و برای سرمایه گذاری در این زمینه ها با استانداری مکاتبه شد که منتظر پاسخ هستیم.

به گفته وی در شهرستان ها مراکز رشد بسیج وجود دارد اما این مراکز استقرار نمی دهند و با شناسایی افراد مورد نظر و انجام مشاوره ابتدایی آنها را به ما معرفی می کنند و این افراد نباید انتظار داشته باشند که به محض مراجعه به ما از همه حمایت ها برخوردار و تجاری سازی محصول آنها انجام شود.

مدیر پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج در خراسان جنوبی اضافه کرد: افرادی که طرح توجیهی تهیه کرده اند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ۴ درصد با باز پرداخت هفت ساله بهره مند می شوند.

وقاری با اشاره به این که تنها پنج درصد افراد می توانند ایده خود را به واقعیت تبدیل کنند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۲ نفر در پردیس مستقر و سه نفر از کمک بلاعوض استفاده کرده اند و چهار نفر هم به بسیج سازندگی برای گرفتن تسهیلات معرفی شده اند.

به گفته وی ۱۸ شرکت دانش بنیان در حوزه های انرژی خورشیدی ، کشاورزی، آب ،تجهیزات پزشکی و کالاهای طبی، شوینده های ناتو کارواش و اتوماسیون صنعتی در پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج تا کنون مستقر شده اند.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha