۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
اصلاح نظام بانکی و محدودسازی خلق پول؛ راهبرد برون‌رفت از رکود و بیکاری
در نشست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مطرح شد

اصلاح نظام بانکی و محدودسازی خلق پول؛ راهبرد برون‌رفت از رکود و بیکاری

صاحبنظران در نشست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، رکود و بیکاری را مسأله اصلی اقتصاد دانستند و اصلاح نظام بانکی و محدودسازی خلق پول را از جمله مهمترین راهبردهای برون رفت از این مسأله برشمردند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نشست آسیب‌شناسی سیاستگذاری‌های اجرایی در حوزه اقتصادی با هدف بررسی میزان تطابق رویکردهای کلان اقتصادی کشور با اصول اقتصاد مقاومتی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد. اصلاح نظام بانکی و محدودسازی خلق پول؛ راهبرد برون‌رفت از رکود و بیکاری

این نشست با هدف بررسی و آسیب‌شناسی رویکردهای اقتصادی کلان کشور در ادوار گذشته و لزوم اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی برگزار شد و صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی از چند دانشگاه کشور در آن به بحث و تبادل نظر درباره چالش‌های اقتصاد کشور پرداختند.

صاحب‌نظران در این نشست، رکود و بیکاری را مسأله اصلی اقتصاد کشور دانستند و کاهش عرضه و تقاضای کل، نبود حکمرانی تولید و تبعیت نکردن و انفصال بخش پولی از بخش واقعی اقتصاد را به‌عنوان مهم‌ترین علل بروز این مسأله، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

میهمانان این نشست، همچنین راهبردهایی همچون مدیریت یکپارچه نظام اقتصادی در رفع موانع و حمایت از جهش تولید، هدایت اعتبارات به سوی تولید و مقابله با فعالیت‌های غیر مولد، اصلاح نظام بانکی و محدودسازی خلق پول را به‌عنوان مهمترین راهبردهای برون‌رفت از این مسأله برشمردند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز در این نشست، ضمن تأکید بر اراده دولت برای استفاده از ظرفیت نخبگانی برای برون‌رفت از مشکلات موجود بر سر راه اقتصاد کشور، به جمع‌بندی نکات مطرح‌شده از سوی استادان و صاحب‌نظران حاضر پرداخت.

خیاطیان با تأکید بر ضرورت استمرار این نوع نشست‌ها برای تحکیم و تقویت رابطه دستگاه سیاستگذاری با شبکه نخبگانی کشور، گفت: بر این باوریم که با استمرار این نشست‌ها در حوزه‌های تخصصی مختلف می‌توانیم به راهبردهای مشخصی در حوزه‌های کلان اقتصادی برسیم و آن را به دولت ارائه کنیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha