۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
 بازنگری در حقوق و دستمزد کارکنان دولت/ نیروی کار کاهش یافت
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور:

بازنگری در حقوق و دستمزد کارکنان دولت/ نیروی کار کاهش یافت

ساری- رئیس سازمان ملی بهره وری و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به بازنگری حقوق و دستمزد گفت: پرداخت دستمزد کارکنان دولت به عملکرد و بهره وری متصل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، میرسامان پیشوایی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته بهره وری استان مازندران در استانداری با بیان اینکه در حال بررسی حقوق و دستمزد هستیم، افزود: در پی آن هستیم که نظام عادلانه با کارکرد بهره وری را برای کارکنان دولت در پیش داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه برای رشد اقتصادی دو راه بیشتر نداریم، افزود: یا باید ورودی خوب داشته باشیم و یا آنکه از منابع موجود بهره بهتری داشته باشیم و ورودی بیشتر نیازمند سرمایه بیشتر است.

وی با عنوان اینکه از نظر رشد سرمایه آمار خوبی در کشور نداریم، دسترسی به سرمایه گذاری خارجی را سخت دانست و گفت: سرمایه گذاری داخلی نیز متکی بر بورس بود که اکنون شرایط خوبی ندارد.

پیشوایی اظهار داشت: منابع دولتی نیز صرف حقوق و دستمزدهای کارکنان دولت می شود بنابراین این که بتوانیم رشد اقتصادی را از محل تزریق ورودی بیشتر محقق کنیم، حداقل در کوتاه مدت ممکن نیست.

رئیس سازمان ملی بهره وری خواستار همکاری مطلوب بین کمیته بهره وری و دستگاه های تابعه شد و گفت: به رغم آنکه بهره وری در سال قبل مثبت شد اما نیروی کار منفی شد و کرونا و کاهش ساعت اشتغال در آن تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به بازنگری حقوق و دستمزد گفت: در این طرح اگر قرار است پرداخت هایی صورت گیرد باید به عملکرد متصل شود زیرا ۶۰ درصد خواسته و مطالبه مردم این است که پرداخت دستمزد کارکنان دولت به عملکرد و بهره وری متصل شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha