۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
یک واحد ریسندگی در گلستان افتتاح می شود| احیای صنعت پنبه با تولید روزانه ۱۵ تن نخ
یک فعال اقتصادی؛

یک واحد ریسندگی در گلستان افتتاح می شود| احیای صنعت پنبه با تولید روزانه ۱۵ تن نخ

گرگان- رفعتی، قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال، گفت: با افتتاح این واحد تولیدی در سال آینده، روزانه ۱۵ تن نخ تولید می شود ضمن اینکه ۳۰۰ شغل هم در استان ایجاد خواهد شد.

فرزاد رفعتی در گفتگو با خبرنگار بازار هدف از اجرای این پروژه را احیای صنعت پنبه در گلستان دانست و اظهار کرد: این استان از دیرباز محل تولید پنبه کشور بوده اما به مرور با جایگزینی سایر محصولاتی، سطح کشت تغییر کرده است که امیدواریم به راه اندازی این کارخانه کشت پنبه در گلستان توسعه یابد.

این فعال اقتصادی فرش زمرد مشهد، فرش رنگرزی، ریسندگی نخ مشهد را به عنوان سایر فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی سرمایه گذار این پروژه برشمرد و افزود: سرمایه گذاران این واحد تولیدی دو مقوله اشتغال و احیای پنبه را به عنوان اهداف خود دنبال می‌کنند.

وی مساحت این واحد تولیدی در حال ساخت را پنج هکتار زمین برآورد کرد و گفت: زمان اجرای این پروژه زمینی که به ما واگذار شد، فاقد زیرساخت‌های لازم بود که از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی حدود چهار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های این زمین هزینه شد.

رفعتی ضمن قدردانی از همکاری اداراتی نظیر شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل گمرک استان، افزود: متاسفانه در بحث برق علی رغم پیگیری‌هایی انجام شده هنوز مشکل داریم.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال ادامه داد: به نظر می‌رسد پس از راه اندازی دستگاه‌ها هنوز ما با نبود زیرساخت‌های برق در این بخش از شهرک مواجه باشیم و این به رغم پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده از یک سال و نیم پیش تاکنون است.

وی پیش پرداخت اولیه به اداره برق را ۸۰۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: متاسفانه هزینه برق مطابق آنچه ابتدا برایمان پیش بینی کردند نبود، دوستان در توزیع برق استان هزینه راه اندازی برق این واحد را ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کردند درحالیکه الان بیش از دو میلیارد تومان باید برای این بخش هزینه کنیم.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال سرمایه گذاری طرح اولیه این طرح را حدود ۴۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تورم‌ها این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha