۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
صرفه جویی ۹ میلیون یورویی با ساخت تجهیزات تصفیه پساب در داخل
فعال صنعتی مطرح کرد:

صرفه جویی ۹ میلیون یورویی با ساخت تجهیزات تصفیه پساب در داخل

باقریان مدیر اجرایی یک هلدینگ سرمایه گذاری گفت: ساخت تجهیزات تصفیه پساب در داخل کشور، فقط در امسال موجب صرفه جویی ۹ میلیون یورویی شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مرتضی باقریان، مدیر اجرایی یک هلدینگ سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزآوری ساخت دستگاه های تصفیه پسآب های صنعتی، گفت: در ۴ ماه گذشته، ۵ میلیون کالا تولید کرده ایم که اگر می‌خواستیم از طریق واردات نیاز کشور به این تجهیزات را رفع کنیم، دست کم باید ۸ تا ۹ میلیون یورو هزینه ارزی می کردیم. نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه تولید این تجهیزات در داخل مزایای دیگر مانند ایجاد اشتغال هم به همراه داشته است

او با اشاره به کیفیت ساخت این تجهیزات بیان داشت: تجهیزاتی که در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش مرتبط به تصفیه پساب‌های صنعتی و غیرصنعتی داریم، نه تنها از حیث کیفیت می‌تواند با نمونه‌های اروپایی برابری کند، بله به جرات می‌توانم بگویم که از تجهیزات ساخت کشورهای منطقه مانند ترکیه بالاتر هم است.

به گفته او، تولیدات این هلدینگ سرمایه گذاری که کارکرد ۲۰ ساله دارند. ضمن اینکه خدمات پس از فروش آن نیز به راحتی ممکن است. حال آنکه نمونه های مشابه خارجی در صورت بروز مشکل، باید ماه ها منتظر بمانند تا تعمیراتشان انجام شود.

مدیر اجرایی شرکت مهندسی موجان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تصفیه پسماندی که امروز شرکت موجان از مجموعه پروژه‌هایی که در این حوزه طی ۲۸ سال گذشته انجام داده، به ظرفیت تصفیه روزانه ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده ایم و با این کار سهم خودمان را در حفاظت از محیط زیست کشور ایفا کرده ایم. همچنین ما در رشت و انزلی و استان‌های شمالی حضور داشته و در پروژه‌هایی مانند مسکن مهر و شرکت کاغذسازی مشارکت داشته ایم.

به گفته این فعال صنعتی، شرکت با بهره گیری از متخصصین داخلی تاکنون اجرای ۱۰۰ پروژه زیست محیطی را در کارنامه خود دارد و پروژه های شاخصی را در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی انجام داده است. به طور مثال، اجرای تصفیه خانه فاضلاب پتروشیمی بندر امام، پکیج تصفیه فاضلاب دو فاز عسلویه وهمچنین بسیاری دیگر از این دست پروژه ها نمونه هایی از اقدامات انجام شده این شرکت هستند.

او همچنین انجام پروژه تصفیه خانه فاضلاب ایران مال و همچنین شهرستان شهریار را از نمونه اقدامات انجام شده شرکت در حوزه فاضلاب شهری عنوان کرد.

باقریان بکارگیری پکیج های پیش ساخته در عملیات تصفیه فاضلاب را یکی از مزیت های انجام پروژه توسط این شرکت برشمرد و گفت: استفاده از این تکنولوژی در مقایسه با تصفیه خانه ها با مخازن بتنی به لحاظ اقتصادی و ارائه سرویس با کیفیت مطلوب بسیار مقرون به صرفه است.

او همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ما توانایی این را داریم که یک پکیج کامل ۲ هزار مترمکعبی را ظرف مدت ۲ ماه به واحدهای متقاضی تحویل دهیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha