۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
یک سال از قنادان مالیات نگیرید/ شیرینی هایمان زباله شد
رئیس اتحادیه قنادان در گفتگو با بازار:

یک سال از قنادان مالیات نگیرید/ شیرینی هایمان زباله شد

رئیس اتحادیه قنادان گفت: برای جبران زیان صنف قنادان به دلیل شیوع کرونا دولت باید مالیات نیم سال دوم ۹۸ تا پایان نیم سال اول ۹۹ را از قنادان نگیرد.

علی بهره مند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا در ایران منجر به زیان انباشته برای صنف قنادان شد.

وی افزود: قنادان یکی از صنوفی هستند که بیشترین زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده اند زیرا فعالان این صنف خرید مواد اولیه برای تولید شیرینی را آذر و دی ماه هر سال انجام داده و شیرینی های مورد نیاز شب عید را در بهمن و اسفند ماه برای عرضه در بازار شب عید تولید می کنند.

رئیس اتحادیه قنادان ادامه داد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا و  رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تعطیلی واحدهای صنفی قنادی شد.

بهره مند تصریح کرد: تعطیلی قنادی ها موجب شد تا شیرینی هایی که برای عرضه در بازار شب عید تولید شده بود به زباله تبدیل شود به همین دلیل قنادان با بیشترین خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده اند.

وی با اشاره به شروع فعالیت قنادی ها از یکم اردیبهشت ماه خاطرنشان کرد: طبق اعلام اتاق اصناف ایران و ستاد ملی مقابله با کرونا قنادی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند از یک اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کنند اما مساله اساسی این است که بسیاری از این واحدها به دلیل زیان انباشته دیگر قادر به شروع فعالیت نخواهند بود.

بهره مند با بیان این مطلب که در حال حاضر دو هزار واحد قنادی دارای مجوز در تهران فعالیت می کنند، گفت: به منظور حمایت از این صنف لازم است تا دولت این صنف را به مدت یکسال از پرداخت مالیات معاف کند و از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نیز گامی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی برداشته و حق بیمه ها را ببخشد تا بدین ترتیب شاید واحدهای صنفی بیشتری توانستند در این روزگار سخت دوام آورده و سرپا بمانند.

کد خبر: ۱۳٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha