۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
قرارداد ۲۸۰ واحد خودمالکی با مجموع بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان منعقد شد
مدیرعامل بانک مسکن:

قرارداد ۲۸۰ واحد خودمالکی با مجموع بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۳۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی به بانک‌ها معرفی شد از انعقاد قرداد ۲۸۰ واحد با مجموع تسهیلات بیش از ۱۹۵ میلیاردتومان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارایه تسهیلات خودمالکی در سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه آمار پرداخت.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه به منظور ارایه تسهیلات خودمالکی طبق تازه‌ترین آمار ۳ هزار و ۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

شایان ادامه داد: برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز شده است.

وی توضیح داد: از میزان ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی ۲۷ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.

شایان یادآور شد: تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

گفتنی است، پرداخت تسهیلات به شکل مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.

همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha