۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰
جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در نفت، تنها روش کاهش اثر تحریم
نماینده ادوار مجلس مطرح کرد

جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در نفت، تنها روش کاهش اثر تحریم

از ضرورت کاهش وابستگی به نفت گفت و بیان کرد: برای بی خاصیت کردن صد درصدی تحریم علیه نفت، راهی جز این نیست که جلوی خام فروشی را گرفته و حلقه های ارزش افزوده را تا انتها تکمیل کنیم.

به گزارش بازار، محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کردن و سوق دادن همه برنامه ها به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی را کلید دستیابی به مولفه های اقتصادی برای گام دوم انقلاب دانست و گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری کاملا مستقل از دنیا است و وارد معادلات تحمیلی شرق و غرب نشد و خودمان همواره تصمیم می گرفتیم. نهایتا غربی ها و مشخصا آمریکایی ها چون این رویه را خلاف منافع نامشروع خودشان می دیدند، اساس کار را برای حذف نظام گذاشتند.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی آمریکا اظهار کرد: رئیس خزانه داری آمریکا در زمان اوباما در زمان ترامپ هم باقی ماند زیرا می خواستند حلقه تحریم ها علیه ایران را تکمیل کنند. آن فرد کشور به کشور سفر کرد تا فشارهای تحریمی علیه ایران را در حوزه های مختلف به ویژه بانکی تکمیل کند. بنابراین تحریم اقتصادی یک برنامه ریزی قوی، مدون و همه جانبه علیه ایران بود که حتی با تغییر ریل از دموکرات ها به سمت جمهوری خواهان باز هم خللی در آن ایجاد نشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این راستا رهبر انقلاب در برهه ای از زمان دور زدن تحریم ها را مطرح کردند. ایشان سپس از خنثی کردن و پس از آن مقاوم شدن در برابر تحریم ها گفتند تا به این شکل تحریم ها را بی اثر کنیم تا اقتصاد کشور برای گام دوم انقلاب آماده شود.

کوهکن با ابراز تاسف از نبود شناخت درست و صحیح از شرایط اقتصاد در فضای عمومی جامعه تاکید کرد: اساتید دانشگاه و اقتصاددان باید وضعیت را کاملا به زبان مردم فهم تبیین کنند تا مشخص شود در چه جایگاهی از نظر اقتصادی قرار داریم. همچنین باید این آگاهی صورت بگیرد که در گام دوم انقلاب راهی نداریم جز اینکه مبنای اقتصادی را گام دوم انقلاب قرار داریم.

وی از ضرورت کاهش وابستگی به نفت گفت و عنوان کرد: در این زمینه قانون داشتیم و در جهت تحقق آن نیز برنامه ریزی وجود داشته است. برای بی خاصیت کردن صد درصدی تحریم علیه نفت، راهی جز این نیست جلوی خام فروشی را گرفته و حلقه های ارزش افزوده را تا انتها تکمیل کنیم زیرا مواد تبدیلی نفت ارزش افزوده بسیار بسیار بالایی دارند.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha