۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
یک بام و دو هوای دولت درباره لایحه رتبه بندی معلمان| شانس کم تحقق اعتبارات لایحه
عضو کمیسیون بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

یک بام و دو هوای دولت درباره لایحه رتبه بندی معلمان| شانس کم تحقق اعتبارات لایحه

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولتمردان در برخی از جلسات تحقق منابع رتبه بندی را مطرح می‌کنند، اما به اعضای شورای نگهبان حرف دیگری می‌زنند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه دولت در حد لایحه خود بار مالی این لایحه رتبه بندی معلمان را قبول کرده است، اظهار داشت: مقامات دولتی در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنند و می‌گویند که ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال جاری و ۲۵ هزار میلیارد تومان هم برای سال بعد در نظر گرفتند.

وی بیان کرد: متاسفانه دولتمردان در برخی از جلسات این موضوع را مطرح می‌کنند، اما به اعضای شورای نگهبان حرف دیگری می‌زنند و می‌گویند که ما فقط می‌توانیم منابعی را که خودمان در لایحه رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم، تامین کنیم و فراتر از آن را نمی‌توانیم تخصیص دهیم.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم اعتبارات رتبه‌بندی معلمان را افزایش داد که دولت اعلام کرده است نمی‌تواند آن را تامین کند و تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال آینده مصوب کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای بیان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، منابع پایداری را برای اجرای رتبه بندی معلمان پیش‌بینی نکردند و در این مصوبه آمده است که از محل فروش سهام کارخانجات اعتباراتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

کوچکی‌نژاد گفت: در واقع، اگر فروش سهام کارخانجات محقق شود، اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان خواهیم داشت و در غیر این صورت رتبه‌بندی معلمان در سال آینده قابل اجرا نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید منابع پایداری را برای اجرای رتبه‌بندی معلمان درنظر گرفت و نمی‌توان برای این موضوع مهم، منابع ناپایدار در نظر گرفت.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      همه این حرف ها سرکاری است معلم بدبخت فلاکت زده.