۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
ابطال کارت بازرگانی در صورت عدم درج قیمت تولید| طرح نظارت نوروزی در گلستان اجرا می شود
سرپرست تعزیرات گلستان مطرح کرد؛

ابطال کارت بازرگانی در صورت عدم درج قیمت تولید| طرح نظارت نوروزی در گلستان اجرا می شود

گرگان- حسام، سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان با بیان این که عدم درج قیمت تولید منشأ گرانفروشی است، گفت: افرادی که این طرح را رعایت نکنند مشمول مجازات از تذکر تا جزای نقدی و لغو کارت بازرگانی خواهند شد.

تقی حسام در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص درج قیمت تولید اظهارکرد: عدم درج قیمت منشأ گرانفروشی بوده و این امر تضییع حقوق مصرف کننده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان بیان کرد: برخی از واحدهای صنفی و فروشگاه ها تخفیف‌های چند درصدی زده که به دلیل عدم درج قیمت واقعی بر روی آن کالا است.

وی ادامه داد: برخی از گروه‌های کالایی مشمول این طرح بوده و براساس آنالیز قیمت باید مبالغ تولید روی آنها درج شود.

حسام با بیان اینکه هم واردکنندگان و هم تولیدکنندگان مشمول این طرح می شوند، گفت: مطابق ماده ۹ تعزیرات حکومتی با افرادی که قیمت را درج نکنند برای بار اول یک هفته به آنها مهلت می دهیم، برای بار دوم یک تا پنج درصد ارزش کالا جریمه شده و برای بار سوم کارت بازرگانی آن ها لغو شده و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۹۳۶ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی گلستان تشکیل شده که هشت هزار و ۸۲۱ فقره مربوط به کالا و خدمات، هزار و ۹۲۹ فقره مربوط به قاچاق و دو هزار و ۱۸۶ مربوط به بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: همچنین هزار و ۹۲۸ فقره پرونده هم مربوط به عدم درج قیمت کالا بوده و ۱۱ فقره هم مربوط به قیمت گذاری است.

حسام گفت: ۹۵ درصد پرونده ها در تعزیرات با شکایت افراد، دستگاه‌های ضابط مانند جهاد کشاورزی، صمت و غیره تشکیل شده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان در خصوص نظارت آخر سال هم گفت: طرح مبارزه با احتکار از ۱۰ دی ماه در استان و کشور آغاز شده و تاکنون کالاهای احتکاری زیادی کشف شده است.

وی همچنین از طرح ویژه نوروزی خبر داد و افزود: این طرح از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت و در این طرح به پرونده ها خارج از نوبت، رسیدگی می شود.

حسام توضیح داد: طی این مدت در قالب گشت‌های مشترک با پلیس امنیت اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و غیره در سطح بازار فعال خواهیم بود.

سرپرست تعزیرات حکومتی گلستان با بیان این که تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی بوده و نام وی با مبارزه با گرانفروشی عجین است، گفت: وظیفه رسیدگی به پرونده‌ها در سه زمینه کالا و خدمات، قاچاق و بهداشت و درمان را برعهده داریم.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha