۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
۶۸ هزار تن میوه برای مصارف شب عید کشور خریداری شد
رییس سازمان تعاون روستایی:

۶۸ هزار تن میوه برای مصارف شب عید کشور خریداری شد

قادری‌فر، رییس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: ۶۸ هزار تن میوه شب عید کشور اعم از سیب و پرتقال در راستای تنظیم بازار خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری‌فر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۳۳ هزار تن سیب و حدود ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب خریداری شده و در حال حمل به محل‌های ذخیره‌سازی در شهرستان‌های هدف است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد سیب شب عید هموطنان از محصولات تولیدی باغداران آذربایجان غربی خریداری شده، ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های سیب خریداری شده با میانگین قیمت ۸۵ تا ۱۰۰ هزار ریال تهیه شده است که از تولیدات ممتاز کوهپایه‌ای هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی محصولات خریداری شده از سورتینگ‌داران مجاز، باغداران و بخش‌های خصوصی طرف قرارداد خریداری و به این عدد حدود ۳۵ هزار ریال هزینه‌های تبعی مثل هزینه حمل و نقل، سردخانه و سورتینگ و سود مباشرین خرید افزوده می‌شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: محصولات خریداری شده به عنوان تنظیم بازار شب عید از نظر کیفی درجه یک بوده و از نظر قیمتی ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت عرضه خواهد شد.

قادری‌فر با اشاره به اینکه میوه‌ها به صورت هوشمند و اینترنتی عرضه خواهد شد، بیان داشت: هدف صیانت از بازار مصرف مردم و آرامش بخشی به بازار مصرف بخصوص در ایام عید و ماه مبارک رمضان است.

آذربایجان غربی مهمترین قطب تولید سیب درختی کشور بخصوص سیب ممتاز کوهپایه‌ای است. سالانه بیش از یک میلیون تن سیب در این استان تولید و روانه بازار مصرف کشور می‌شود. صادرات به کشورهای دیگر نیز بخشی از سیب‌های تولیدی در استان را شامل می‌شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha