۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
۶ هزار و ۹۲۲ نفر در قزوین حائز دریافت مسکن ملی شدند 
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین:

۶ هزار و ۹۲۲ نفر در قزوین حائز دریافت مسکن ملی شدند 

قزوین- مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: بیش از ۶ هزار و ۹۲۲ نفر در سطح استان حائز دریافت مسکن ملی هستند که تاکنون سپرده‌های خود را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک مسکن استان قزوین، یونس احمدی دوشنبه در نشست خبری، افزود: این افراد، تاکنون ۳۳۰ میلیارد تومان سپرده پرداخت کرده اند و از این رقم، ۱۹۳ میلیارد تومان به حساب انبوه سازان پرداخت شده و ۱۴۰ میلیارد تومان در نزد بانک ها قرار دارد.

وی اظهار داشت: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی بوده که مکانیزم تجهیز منابع آن با سایر بانک‌ها متفاوت است.

احمدی تصریح کرد: اجرای طرح مسکن مهر از سال ۸۶ در کشور و در استان قزوین از سال ۸۸ آغاز شد و بانک مسکن به عنوان متولی مالی و اعتباری این طرح بزرگ انتخاب و ابعاد اقتصادی کار به این بانک سپرده شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: سال ۸۸ اوج اجرای طرح مسکن مهر در کشور بود و بانک مسکن با هزار و ۱۰۰ شعبه در کل کشور ساخت ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار قرار داد و ۵۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان از منابع داخلی خود را هزینه کرد.

وی افزود: در استان قزوین نیز در این زمان نزدیک به ۵۴ هزار و ۷۵۳ فقره مسکن مهر با اعتبار یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان آغاز به کار کرد.

احمدی با بیان اینکه ۹۶ درصد از واحدهای مسکن مهر در استان طی سالهای گذشته تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است، افزود: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ واحد بلاتکلیف باقی مانده است که مقرر شده با هماهنگی اداره کل مسکن و شهرسازی استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به اتمام برسد.

وی بیان کرد: یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم تامین مسکن ویژه محرومان بود و از بدو شروع این دولت اقدامات اولیه برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفته است به همین منظور بانک مرکزی این سهمیه را به ۲۷ بانک و موسسه مالی اختصاص داده که بیشترین تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت کند.

احمدی تاکید کرد: سهم بانک مسکن ۲۰ درصد از ساخت طرح نهضت ملی مسکن است که باید به بیش از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی در کشور تسهیلات پرداخت کند و خوشبختانه در استان قزوین هیچ گونه محدودیت مالی در این زمینه نداریم.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۲۱ شعب بانک مسکن در سطح استان مشغول فعالیت هستند و آمادگی کامل در تحقق شعار دولت در ساخت مسکن محرومان داریم.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: در طرح نهضت ملی سه هزار و ۱۹۳ واحد در سطح استان به ما معرفی شده است که از این تعداد با یک هزار و ۲۷۷ واحد عقد قرار داد داریم و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که بیش از ۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

احمدی بیان کرد: هزار و ۹۱۶ واحد هنوز عقد قرارداد ندارد و در صورت پیشرفت فیزیکی تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: در این طرح سقف تسهیلات در شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان مانند قزوین ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده که به محض انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی و معرفی به بانک، بدون وقفه پرداخت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به ۶ راهبرد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اولین راهبرد، انجام ساخت و ساز فعلی مسکن کشور توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، دومین راهبرد تحریک تقاضا در بافت فرسوده و راهبرد سوم ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در توان خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود.

احمدی اضافه کرد: راهبرد چهارم ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت، راهبرد پنجم احداث واحدهای مسکونی روستایی و آخرین راهبرد، مسکن اجاره‌ای است که برای اولین بار در کشور از سال آینده اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha