۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
آمریکا و غرب بازی با متن و زمان را کنار بگذارند
وزیر امور خارجه:

آمریکا و غرب بازی با متن و زمان را کنار بگذارند

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرلندی خود تاکید کرد: برای ایران، امروز در وین توافق حاصل شود و تحریم‌ها لغو شود بهتر از این است که فردا این اتفاق رخ دهد.

به گزارش بازار، «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند که به تهران سفر کرده، امروز (دوشنبه) ۲۵ بهمن ماه پس از دیدار و گفتگو با «حسین امیرعبداللهیان» در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرلندی خود در این ارتباط ادامه داد: لذا ما برای رسیدن به یک توافق خوب عجله داریم؛ در چارچوب مذاکراتی منطقی و دستیابی به حقوق ملت ایران.

وی افزود: طرف‌های غربی باید بازی متن و زمان را کنار بگذارند و به جای رفتار مبتنی بر شوک و بازی با زمان و متن، نیت واقعی خود برای بازگشت به تعهداتشان ذیل برجام را به نمایش بگذارند و در این مسیر حرکت کنند.

وزیر امور خارجه با بیان این که رسیدن به یک توافق خوب را در دسترس می‌دانیم، تاکید کرد: تهدید و هشدار طرف‌های مقابل تعیین کننده نقطه پایان مذاکرات نیست بلکه واقعیت میز مذاکرات و اهتمام آن‌ها برای بازگشت به تعهداتشان تعیین کننده زمان پایان مذاکره و رسیدن به توافق است.

وزیر خارجه ایرلند در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران عنوان کرد: خوشحالم در تهران هستم. افتخار داشتم با آقای رئیسی ملاقات داشتم.

وی به نقش ایرلند برای تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: تشویق گر همه بودیم برای بازگشت به برجام. با ایران در سال گذشته تماس‌های منظمی داشتیم. متوجه هستم ایران به خاطر تصمیمات قبلی دولت آمریکا خشمگین باشد.

وزیر خارجه ایرلند اظهار داشت: ایران اقداماتی را در حوزه هسته‌ای برداشته است. ایرلند به دنبال خلع سلاح هسته‌ای بوده و هست.

کاوونی اظهار داشت: احیای برجام می‌تواند به نفع مردم ایران باشد. توافق در وین می‌تواند شرایط را برای همکاری بیشتر در سطح منطقه ایجاد کند. ایرلند می‌خواهد به همه طرفین کمک کند این مذاکرات را به پیش برده و به نتیجه برسانند. در سطح دوجانبه گفتیم باید همکاری‌ها و دیالوگ‌ها در برخی مسائل افزایش یابد. در ۱۲ ماه گذشته مذاکرات سطح بالایی داشتیم.

وزیر خارجه ایرلند گفت: می‌خواهیم سال آینده میلادی سفارت را بازگشایی کنیم. امیدواریم این مذاکرات را ادامه دهیم. فرآیند صلح خاورمیانه مسائلی است که ایرلند می‌خواهد کمک کننده بی طرف باشد همانطور که در شورای امنیت این کار را انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha