۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
۳ هزار و ۷۰۰ شغل در قزوین ایجاد شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۳ هزار و ۷۰۰ شغل در قزوین ایجاد شد

قزوین-معاون جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ‌ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد ۳ هزار و ۷۰۳ شغل جدید در بخش کشاورزی استان، تعهد اشتغال سال ۱۴۰۰ این بخش به طور کامل محقق ‌شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، حمیدرضا تبسمی در این باره اظهار کرد: میزان اشتغال پیش بینی شده بخش کشاورزی در کارگروه اشتغال استان برای سال ۱۴۰۰، ۳ هزار و ۶۸۴ نفر تعیین شده بود که بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال تا تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه، ۳ هزار و ۷۰۳ نفر شاغل جدید به بخش کشاورزی استان اضافه شده‌اند و خوشبختانه اشتغال در بخش کشاورزی استان فراتر از تعهدات محقق ‌شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تا اواسط بهمن ماه سال ‌جاری محقق شده است، گفت: با توجه به طرح‌های کشاورزی اشتغال‌زای در حال اجرا در سطح استان و همچنین پیگیری سیاست‌ حمایت و پشتیبانی از تولید توسط جهاد کشاورزی استان، قطعاً تا پایان سال شاهد افزایش میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش خواهیم بود.

تبسمی به وضعیت اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان قزوین اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های آبیک، آوج، تاکستان و بویین با انجام کامل تعهدات و شهرستان‌های قزوین و البرز بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال را محقق ساخته‌اند.

وی اضافه کرد: شهرستان قزوین با تعداد ۹۳۹ اشتغال ایجاد شده و تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، موفق‌ترین شهرستان استان از این حیث بوده است.

تبسمی اظهار داشت: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات خط نه مکانیزاسیون به واحدهای تولیدی و از همه مهمتر کمک‌ها و مشاوره‌های فنی، کارشناسی و اعتباری به کارآفرینان، نقش بسزا و قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و در نتیجه تحقق میزان اشتغال تعهد شده در بخش کشاورزی استان قزوین داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: بخش ‌کشاورزی به دلیل ارتباط تنگاتنگ و بهره‌گیری فراوان از تولیدات سایر بخش‌های اقتصادی، می‌تواند نقش بسیار مؤثری در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی ایفا کند به طوری که بدون رفع ‌موانع توسعه در این بخش، نمی‌توان انتظار داشت سایر بخش‌ها از جمله بخش صنعت نیز به شکوفایی و توسعه دست یابند.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha