۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تشکیل دبیرخانه شورای عالی جهاد در ریاست جمهوری| صدور ۱۲۰ هزار سند مالکیت در سال در روستاها
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به بازار خبر داد

تشکیل دبیرخانه شورای عالی جهاد در ریاست جمهوری| صدور ۱۲۰ هزار سند مالکیت در سال در روستاها

شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۰ هزار روستای کشور دارای طرح هادی هستند، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد رضا شاملو در مراسم آئین رونمایی از درگاه ارائه خدمات الکترونیک نیابتی میان شرکت پست و بنیاد مسکن انقلاب با بیان اینکه ۴۰ هزار روستا در کشور دارای طرح هادی هستند گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور دارای سند هستند و می‌توان گفت ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند دفترچه‌ای یا تک برگی دارند. بنابراین در تمام روستاهای کشور متقاضی برای تعیین وضعیت املاک هستند و برای صدور پروانه ساختمانی باید از بنیاد مسکن استعلام بگیرند.

وی با بیان اینکه میانگین صدور سند مالکیت روستایی در کشور سالانه ۱۲۰ هزار فقره است گفت: از این سخ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی که سند صادر شده است برخی دفترچه ای هستند که باید تک برگی شوند. بنابراین وقتی سالانه در روستاها ۲۰۰ هزار تسهیلات مسکن روستایی و تعمیرات اعطا می شود به نظر می رسد که می توانیم با استفاده از سامانه و درگاه الکترونیک نیابتی به روستاییان خدمات بیشتری داد.

شاملو با اشاره به اینکه اگر قرار باشد یک میلیون متقاضی در روستاها برای استفاده از خدمات روستایی مدام در مسیر باشند هزینه های رفت و آمد و مصرف سوخت بسیار بالا خواهد رفت ادامه داد: معمولا روستاها از مراکز شهرستان ها ۲۰ کیلومتر فاصله دارند که هر رفت و آمدی برای ارائه خدمات می تواند میزان مصرف سوخت و هزینه ها را افزایش دهد بنابراین درگاه خدمات الکترونیک نیابتی می تواند به ارائه خدمات به روستاییان سرعت دهد.

اینکه وظایف بنیاد مسکن تغییر و یا کاهش یابد درست و صحت ندارد اما باید تاکید کنم که هیچ کدام از فعالیت و یا اقدامات روستاییان به شورای معاونت و مسکن روستایی دولت منتقل نشده و تنها در این شورا فعالیت و برنامه ریزی و سیاست گذاری ها با تشکیل جلساتی با حضور ریاست جمهوری صورت می‌گیرد

وی همچنین در حاشیه این رونمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص سلب توسعه روستاها از بنیاد مسکن و تشکیل شورای عالی جهاد گفت: اینکه وظایف بنیاد مسکن تغییر و یا کاهش یابد درست و صحت ندارد اما باید تاکید کنم که هیچ کدام از فعالیت و یا اقدامات روستاییان به شورای معاونت و مسکن روستایی دولت منتقل نشده و تنها در این شورا فعالیت و برنامه ریزی و سیاست گذاری ها با تشکیل جلساتی با حضور ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

شاملو ادامه داد: تشکیل شورای عالی توسعه روستایی نمی تواند به معنی حذف وظایف بنیاد مسکن باشد. بلکه این شورا به دلیل توجه دولت و رئیس جمهوری به روستاییان تشکیل شده و قرار است تا هر سه ماه یک بار با حضور رئیس جمهور این شورا تشکیل و برگزار شود. این اقدام در حقیقت با هدف افزایش هماهنگی میان دستگاه ها خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha