۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
اطلس سرمایه‌گذاری زنجان تهیه می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

اطلس سرمایه‌گذاری زنجان تهیه می شود

زنجان- میرزایی،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با بیان اینکه در حال تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان هستیم، گفت: با این کار به آمایش سرزمین و سند توسعه استان کمک خواهد شد.

رامین میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه خوشبختانه سند آمایش سرزمین نیز به اتمام رسیده و تصویب و ابلاغ شده است، گفت: به ویژه اینکه در سند آمایش با سازمان صمت، جهادکشاورزی، گردشگری و اصناف سر و کار داریم. سند آمایش هم پشتیبان کننده اقتصاد استان، تولید استان و اجرای پروژه‌های عمرانی استان و نیز پشتیبان پروژه‌های تولیدی استان است و این بدان معنی است که هر پروژه‌ای که قرار باشد آغاز شود باید مصوبه آمایش سرزمین را اخذ کند، بنابراین باید آینده را بر اساس این سند ترسیم کنیم.

وی با یادآوری اینکه یکی دیگر از محاسن سند آمایش این است که به استان به صورت شهرستانی نگاه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بلکه منطقه آمایش سرزمین را خواهیم داشت که برای استان زنجان در این سند ۵ منطقه برنامه‌ریزی و سند آمایشی تعریف شده است و فعل و انفعالات در داخل این مناطق انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران جدید را تشویق می‌کنیم تا در بستر سند آمایش سرمایه‌گذاری کنند؛ عنوان کرد: چرا که در سند آمایش سرزمین، موضوع عدالت به صورت صد درصد دیده شده است. با این حال معتقدیم وقتی سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود، حق انتخاب دارد و نمی‌توان به سرمایه‌گذار برای محل سرمایه‌گذاری تحمیل کرد.

میرزایی با اشاره اینکه در حال تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان هستیم تا به آمایش سرزمین و سند توسعه استان کمک کنیم تا بتوانیم از مجموعه اسناد بالادستی استان، موضوع را متعادل کنیم، ادامه داد: اتفاقی که تا به امروز در استان رخ داده، این است که محور توسعه ما در استان بزرگراه قزوین به تبریز است، یعنی اکثر صنایع ما به خاطر دسترسی به راه اصلی بیشتر در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان شاهد اتصال جنوب به شمال استان نیز باشیم.

وی افزود: توسعه استان به صورت غرب به شرق صورت گرفته که یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه نیز راه است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha